چرا رُفِعَ القلم؟ این از کجا آمده است؟ انحراف مسیحی در طایفه ی شیعی روزنهای پیدا میکند که بتواند وارد شود، اگر بخواهد بگوید از تعالیم امام صادق است، هرگز کسی نمیتواند قبول کند. همه میدانند امام صادق شیعه را به تقوا و اجتناب از گناه دعوت میکند.
روایت قتل خلیفه دوم در نهم ربیع الاول و اوصاف خاص برای آن روز، از جمله رفع القلم، حدیثی متضاد با محکمات قرآنی، فقه شیعه، تاریخ قطعی و حدیث بوده و در منابع کهن نیز اثری از آن وجود ندارد. در منابع پسینی نیز، بدون سند و مدرک نقل شده است.
شادی در قتل خلیفه، به هیچ وجه ریشه تاریخی ندارد و آنچه در قرون نخست اسلامی بوده است ، مراسم «عمرکشان» به مناسبت قتل عمر بن سعد به دست مختار ثقفی است و هیچ ربطی به عمر بن خطاب ندارد.
به صورت یک عادت مذموم عمومی در آمده بود و حتی عالمان نیز توان رویارویی با آن را نداشتند. بعد از این بود که علامه کاشف الغطاء تصمیم گرفت برای حل بحران و جلوگیری از توهین به سنیها و نیز اعمال منکری که این عده انجام دادند، وارد میدان شود.
استدلال ها تمهیدات نظری لازم برای تئوریزه و عملی کردن سلسله آیین هایی را در ترویج و تبلیغ اعمال برائتی فراهم می آورد. اعلام نهم تا پانزدهم ربیع الاول به عنوان هفته برائت و یا اعلام نهم ربیع الاول به عنوان «غدیر ثانی» از اقدامات این جریان است
انتشار کتاب بحارالانوار در دوره صفویه به دلیل وجود برخی ابواب که در مطاعن آمده است همواره برای تشیع دردسرساز بوده و بهانهجویان مخالف تقریب شیعه و سنی با استناد به احادیث این دست کتابها همواره موانعی را سبب میشدهاند. حجتالاسلام و المسلمین یوسفی غروی، نمونهای از ...
استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام با تحقیق و بررسی تاریخی نهم ربیع الاول و روایتی جعلی منصوب به امام هادی(ع)، گفت: فضائل فراوانی که در این روایت برای جشن گیرنده روز نهم ربیع الاول آمده، توهم عظیم بودن این روز را می آورد در صورتی که هیچ گونه روایت دیگری
مهرماه سال گذشته بود که نام شیخ حسین آل راضی عالم برجسته استان شرقی عربستان (الإحساء) در رسانه ها آمد. ماجرای زندانی شدن ایشان به علت شرکت در راهپیمایی اعتراض به فیلم موهن به پیامبر اکرم «ص» بود. البته منصور ترکی سخنگوی دولت عربستان ترجیح داد
اشاره: فحش می دهند و توهین می کنند. توصیه علما و بزرگان را زیرپا گذاشته و مصالح مسلمین را نادیده می گیرد. چهره ای زشت، وقیح، بی ادب و بی منطق از تشیع به نمایش گذاشته و سیمای
دیگر کسی شیعه نشد..یکی از دوستان اهل سودان که آدم تقریبی و معتدلی بود می گفت که در منطقه ای از کشور سودان که نزدیک منطقه ماست تعدادی از افراد شیعه شده بودند. این مساله با توجه به حب شدیدی که در اهل سنت صوفی مسلک آنجا وجود دارد، غیرطبیعی نیست و اصلا
سلام برادر مسلمانم . سلامی از جنس مهربانی و اخوت و برادری.یک نگاهی به دور و برت بینداز . چه می بینی ؟بهتر نگاه کن . دوربینت را مقداری زوم کن . چه می بینی ؟صف متحد دشمن را می بینی یا نه ؟ جبهه متحد سپاه کفر را در برابرت می بینی یا نه ؟ اصحاب متحد و منسجم