چرا رُفِعَ القلم؟ این از کجا آمده است؟ انحراف مسیحی در طایفه ی شیعی روزنهای پیدا میکند که بتواند وارد شود، اگر بخواهد بگوید از تعالیم امام صادق است، هرگز کسی نمیتواند قبول کند. همه میدانند امام صادق شیعه را به تقوا و اجتناب از گناه دعوت میکند.
گفت همان طور که در سیره ائمه ما هست آنها در زمان حیاتشان هیچ جایی دیده نشده است به خلفا بد بگویند لذا ما حق نداریم چنین کاری را بکنیم... شما در کدام روایت و سند تاریخی سراغ دارید که ائمه گرامی ما خلفا را لعن کرده باشند؟
کسی که به تعبیر امام خمینی «یک ملت بود برای ملت ما» نمی توانست نسبت به وحدت مسلمین بی تفاوت باشد. شهید بهشتی اما از این منظر کمتر مورد توجه قرار گرفته است. کسی که در مرکز اسلامی هامبورگ وحدت را به معنای واقعی کلمه تحقق بخشیده بود.
وقتی امروز ما به یاد زهرا(سلام اللَّه علیها) جلسه تذکر تشکیل می دهیم تا به آستان مقدس حضرتش ادای احترام و ارادت و اخلاص کنیم، به کدام زهراست؟ زهرایی که در زمان زندگی اش همه چیز را تحمل می کرد تا مبادا به هم پیوستگی اجتماعی، عملی، سیاسی و وحدت تضامنی و سرنوشت امت اسلامی آسیب ...
شهید بهشتی به وحدت اسلامی فقط به عنوان یک امر مفیدی نگاه نمی کرد بلکه به عنوان یک نیاز مبرم به آن ایمان داشت و به خاطر همین ایمان راسخش بود که شبکه ای از روابط دوستانه و برادرانه با اهل سنت داشت و این روابط را راز تداوم امت اسلامی میدانست نه صرفا تاکتیک یک مرحله خاص.
گفتم خیلی خوب، عین این مطلب را در مورد سجده عمل کنید. به آن برادران عزیز ما بفهمانید ما اگر روی خاک نماز می گزاریم، اگر روی چوب پیشانی می گذاریم این یک مسئله فرعی فقهی است و هرگز معنی ندارد که اختلاف در یک مسئله ی فرعی، ما را در اصول از یکدیگر جدا کند.
اگر مراسم حج نبود با این توطئه هائی که علیه همبستگی مسلمانان شده است بنده گمان می کنم تاکنون آن پیوندهای وحدت آوری را که پیغمبر اکرم(ص) و مسلمانان صدر اسلام با خون جگر و با بذل جان و مال ایجاد کردند و مولا علی(ع) با سی سال سکوت و زندگی همراه با خون دل خوردن با حمایت و حفاظت آن ...