در حال بارگذاری ...
 
 از تاریخ
 تا تاریخ
 
خلطه و آمیزش بر مبنای اخوت

کافران، برادران و خواهران نوعی ما هستند!
خلطه و آمیزش بر مبنای اخوت

کافران، برادران و خواهران نوعی ما هستند!

کافران، برادران و خواهران نوعی ما هستند. ولی مسلمانان، علاوه بر اینکه برادران و خواهران نوعی مایند، برادران و خواهران دینی ما محسوب می شوند. پس در اینجا تجاذب و تعاطف و تعامل، از نیروی مضاعفی برخوردار است. برادران و خواهران نسبی مسلمان، یک درجه به ما نزدیک ترند.

اندیشه تقریب,برگزیده |

معرفی کتاب

تعامل علمی و فرهنگی علمای شیعه و سنی
معرفی کتاب

تعامل علمی و فرهنگی علمای شیعه و سنی

کتاب حاضر بدنبال این است که شخصیت‌های دارای تعامل مثبت و تقریبی از فریقین را که به نوعی در برچیده شدن تنش‌ها اثرگذار بوده و در عین حال پایبند به مرام و مذهب خودشان مانده‌اند را معرفی و گزارشی از تعاملات تقریبی‌شان در عرصه‌ی علمی و غیر علمی را ذکر کند.

اندیشه تقریب,برگزیده |

آسیب‌شناسی تعاملات محدود حوزه علمیه با جهان اسلام

این سطح از تعاملات حوزه درخور انقلاب ما نیست!!
آسیب‌شناسی تعاملات محدود حوزه علمیه با جهان اسلام

این سطح از تعاملات حوزه درخور انقلاب ما نیست!!

چگونه در تعامل با ظرفیت فکری و اندیشه‌ای متفکران جهان، هدفمند عمل کنیم؟ اصلاً چگونه تعامل کنیم؟ آیا ارگان یا گروهی، برنامه‌ای برای این تعامل دارند؟ چه کسانی برای تعامل در اولویت هستند؟ چرا دایره مخاطبان ما محدود است؟

انقلاب جهانی,مهم |

تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت هشتم

همکاری علمای شیعه و سنی در مبارزه با ستم و تجاوز
تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت هشتم

همکاری علمای شیعه و سنی در مبارزه با ستم و تجاوز

علمای دین در مساجد و مدارس و مراکز نظامی و رباطها، با بیان ضرورت و وجوب جهاد و دفاع از سرزمین اسلامی، صفوف نبرد را گرم نگه داشته و با بیان حدود و آداب جهاد و دفاع به رزمندگان توجه می دادند مرزهای دین و شریعت را پاس دارند و در مبارزه با متجاوزان نیز رضای خدا را در نظر بگیرند و از ...

مهم,وحدت در تاریخ |

تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت هفتم

علمای شیعه و سنی در غم و شادی یکدیگر
تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت هفتم

علمای شیعه و سنی در غم و شادی یکدیگر

تاریخ شاهد است که امرا و علمای برجسته حنفی و شافعی مذهبان، دختران خود را به ازدواج علویان و فرزندان پیامبر در می‌آوردند، تا به این وسیله به پیامبر تقرب و تبرک جویند و این پیوندهای مقدس که از صفای باطن و عشق و مودت به اهل بیت برمی خاست، برکتهای بسیاری برای عموم مسلمانان در پی ...

مهم,وحدت در تاریخ |

تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت ششم

شرکت علمای شیعه و سنی در مراسم های مشترک
تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت ششم

شرکت علمای شیعه و سنی در مراسم های مشترک

تاریخ اسلام شاهد نقطه‌های روشن در این باره است که مسلمانان با اختلاف در مسلک و مذهب در مراسم جشن و عزای یکدیگر شرکت کرده اند و اهل هر فرقه و مذهبی، بدون جریحه دار کردن احساسات مذهبی دیگران، مراسم خود را انجام می داده اند.

مهم,وحدت در تاریخ |

تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت پنجم

انصاف و اصلاح علمای شیعه و سنی در یکدیگر
تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت پنجم

انصاف و اصلاح علمای شیعه و سنی در یکدیگر

در برابر دیدگاه تند و شتابزده کسانی چون ابن تیمیه، که خوبیهای رقبای خود را برنمی‌تابیدند، عالمان بسیاری را از همه فرق اسلامی مشاهده می کنیم که درباره دیگر علما به انصاف داوری کرده و کارهای نیک و برجسته آنان را ستوده اند.

مهم,وحدت در تاریخ |

تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت دوم

دوستی علمای سلف شیعه و سنی با یکدیگر
تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت دوم

دوستی علمای سلف شیعه و سنی با یکدیگر

میان شهید و ابی الحسن بکری دوستی شگفتی برقرار بود. این دوستی آن چنان بی شائبه و به دور از ریا بود که آن دو عالم برجسته با همدیگر مزاح می‌کردند و از دیدار یکدیگر دلشاد می‌شدند...

مهم,وحدت در تاریخ |

تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت اول

تکریم و احترام علمای سنی و شیعه به یکدیگر
تعامل عاطفی عالمان دین-قسمت اول

تکریم و احترام علمای سنی و شیعه به یکدیگر

علمای بزرگ و خردمند مذاهب، هماره پاس احترام هم داشتند و اختلاف دیدگاه های مذهبی آنان را به انتقام جوئی و تخریب یکدیگر وا نمی‌داشت. آنان هماره پاس احترام مقدسات دیگر مذاهب را داشته و در منبر وعظ و گفت و گوهای کلامی و فقهی هیچ گاه به آرای رقبای مذهبی خود، بی احترامی نکرده و از ...

مهم,وحدت در تاریخ |