قرآن بهترین وسیله برای ایجاد وحدت میان مسلمانان هست که متاسفانه ما فقط به الفاظ آن توجه داریم. اهل علم هم متاسفانه فقط برای علم قرآن، نه عمل به قرآن، به سراغش رفته اند. اگر ما به سوی قرآن برگردیم حتما به وحدت می رسیم.
حضرت امیر «ع» مثل ما اینقدر روی مباحث اختلافی جدال نکرد. ایشان هیچ وقت با خلفا نجنگیدند و به خاطر حفظ اسلام و حفظ وحدت از حق خود گذشت کردند. ثمره این رویکرد حضرت امیر «ع» این شد که مسلمانان به جای جنگ داخلی دو امپراطوری بزرگ جهان را فتح کردند و نیمی از دنیا را گرفتند. خیلی از مردم ...
می گفت یک دفعه یک پیرمردی از علمای اهل سنت بلند شد و گفت گول این شیعیان را نخورید! اینها که پشت سر شما نماز می خوانند از روی تقیه و ترس است! بعد آقای قرضاوی بلند شد و با صدای بلند گفت شما گول نخورید، من به ایران رفتم و در منزل یکی از علمای شیعه و او پشت سر من نماز خواند. در کشور آنها ...
بعضی از مذاهب بر مبنای قیاس یا استحسان حکم صادر می کردند ( و ادله آن ها أعم از قرآن و سنت بود و از این رو به آنان « عامه » یا « أعمی » می گفتند . ) و در واقع « خذ ما خالف العامه » گرفتن خلاف حکم بر مبنای قیاس است نه حکم مخالف اهل سنت .
جزوه ای که در قسمت ضمائم قابل دانلود است، حاصل پرسش و پاسخ صریح فعالان عرصه وحدت با ایشان است که تابستان گذشته در مشهدالرضا «ع» صورت گرفته که پس ار بازبینی استاد، خدمت مخاطبان تقدیم می شود.
در گذشته قوانین اغلب کشورهای اسلامی بر اساس فقه حنفی بود. از این به بعد منبع حقوق مدنی و فقه کشور مصر و سایر کشورها به تبع آن، فقه همه مذاهب است. لذا تاکنون در حدود پنجاه قانون از قوانین کشور مصر و سایر کشور های اسلامی مثل امارات و سوریه و لبنان و سودان تغییر کرده و مطابق با فقه ...
در پی نظرخواهی خبرگزاری فارس از ۱۰ چهره فعال در حوزه وحدت اسلامی درباره «بهترین فعالیت» و «موفق ترین شخصیت» فعال در این عرصه کاروان های سرزمین برادری و کنگره قم علیه جریان های تکفیری بهترین فعالیت های وحدتی در سال 93 شناخته شد.
ائمه «علیهم السلام» منبع هستند نه مجتهد. ما نباید این بزرگواران را کوچک کنیم و بگوییم عده ای شافعی و حنفی هستند و ما جعفری هستیم! خود رهبران این مذاهب یا شاگرد ائمه «ع» بودند و یا شاگردِ شاگرد ایشان. یکی از منابع فقه آنها هم اجماع اهل بیت «ع» است.
قسمتی از سخنان حجت السلام بی آزار شیرازی در موضوع وحدت
در گذشته لفظ ناصبی برای دشمنان اهل بیت به کار می رفت و رافضی نیز به شیعیانی که غلو می کردند اطلاق می شد. امروزه استعمارگران از یک سو و افراد جاهل از سویی دیگر تلاش می کنند که لفظ ناصبی را به تمام اهل سنت و لفظ رافضی را به تمام شیعیان تعمیم بدهند. این در حالی است که هیچ یک از آنها ...