شما نمی توانید با اسلام نابی که مسئلهاش عدل/ ظلم و اقدام علیه طاغوت و ایجاد جامعه توحیدی است، با چنین اسلامی انقلاب کنید بعد با اسلام مناسک میان تهی و با تغلیظ مناسک و فضائل، تمدن اسلامی ایجاد کنید.
مبارز انقلابی سال 57 ،وقتی برای کنش انقلابیاش نیاز به دانش و بینش داشته هرگز در تأمین این محتوی، نگاه فرقهای و دوگانه شیعه و سنی به محتوای این دانش نداشت. انقلاب اسلامی ما در تجربه تاریخی خودش از تمام عقبه معرفتی جهان اسلام، بدون لحاظ این دوگانه بهره میگیرد.
چگونه در تعامل با ظرفیت فکری و اندیشهای متفکران جهان، هدفمند عمل کنیم؟ اصلاً چگونه تعامل کنیم؟ آیا ارگان یا گروهی، برنامهای برای این تعامل دارند؟ چه کسانی برای تعامل در اولویت هستند؟ چرا دایره مخاطبان ما محدود است؟
این شاه فهد است که این عمل زشت را مرتکب شده و اعمال ناشایست زیادی مثل ضربه زدن به انقلاب اسلامی منطقه را، از شرق شبه جزیره شروع کرد، چرا که با انقلاب اسلامی مخالف است و اسلام را بعنوان اسلامی صحیح و انقلابی واقعی و امت وسطی که به شرق وغرب، تمایل نداشته باشد قبول ندارد
تا اینکه انقلاب اسلامی بوجود آمد و اصول و فرهنگ اصیل خود را بعد از دو قرن سستی و فناء دوباره به اسلام امروزی متوجه ساخت و ضمنا روحیه شهادت طلبی را ( آنچنانکه قرآن کریم میفرماید) زنده کرده که بتواند بواسطه آن روح ترس و وحشت از شیطان بزرگ و ایادیاش را بزداید و برای ما نمونه فرهنگ ...
من عقیده دارم برای اولین بار در ایران یک آزمایشگاه برای اسلام بوجود آمده که درآن ما مسلمانان میتوانیم فرضیه هائی در مورد حل مشکلات خود ارائه دهیم و آن را در این آزمایشگاه که جمهوری اسلامی ایران است بر طبق موازین اسلام مورد آزمایش قرار دهیم.
اصلا آن موقع در عموم مشخص نبود که این انقلاب شیعه است. همه ما فکر می کردیم که این انقلاب، اسلامی است. البته این نشات گرفته از اندیشه های جماعت اسلامی بود که به ما یاد داده بودند که این یک انقلاب اسلامی است و با نهضت ما تفاوتی ندارد.
ساعت ده صبح راهپیمایی شروع شد. در راهپیماییها و تجمعات قبلی شعارهای ما آرام بود، ولی در این روز شعارهای تندی همچون مرگ بر شاه و درود بر خمینی در شهر طنین انداز شد. آقای رستم بهرامی، پدر کاوه، از حضور جمعیت چنان ذوقزده شده بود که وقتی به نزدیکی پمپ بنزین پاوه رسیدیم، با صدای ...
ما مسلمانان ایران دست برادری و اخوت دراز میکنیم به سوی همهی برادران مسلمانمان، به سوی تمام مسلمانان درتمام دنیا از قریب و بعید. ما انقلاب نکردیم که فقط خودمان را نجات بدهیم، ما خودخواه نیستیم. انقلاب ما برای نجات همهی مسلمین است ولی به دست خود مسلمین.
تنازع معنایش این است که دو نفر که اختلاف فکر دارند، اختلاف سلیقه دارند، اختلاف از نظر جغرافیا دارند، در مقابل هم بایستند و موضع گیری کنند و یکدیگر را بکوبند تا حریف را از میدان بیرون کنند. ولی اختلاف نظر، یک امر طبیعی است و برای رفع اختلاف هم، مرجعی معین شده. لذا دستور ندادند ...
عامل دوم، وحدت و «اتحاد امت» است. به تعبیر دیگر، امامت در صورتی متحقق میشود که امتی باشد و امامت بدون امت، مفهومی ندارد و اینکه امام را، امام میگویند به جهت این است که تشکیل دهنده ی امت است. پس یکی از کارهایی که رهبر انجام میدهد تشکیل امت است و امت به معنی ملتی است که وحدت هدف ...
درمدت چند سال ملت ایران به لطف پروردگار با هم متحد گردیده و همه قشرها یک صدا شده اند، افراد حوزه علمیه و دانشگاه همه باهم یک صدا شده و درنتیجه تمام اقشار ملت متحد شدند و این معجزه انقلاب اسلامی بود که ملت را متحد کرد و تمام قشرهای ملت مثل یک دیوار آهنین شدند و برادران اهل سنت با ...