در حال بارگذاری ...
  •  
     از تاریخ
     تا تاریخ
     
    لزوم وحدت و قبح تفرقه

بد طینتی عامل تفرقه است
    لزوم وحدت و قبح تفرقه

    بد طینتی عامل تفرقه است

    فرمود: «فانما انتم اخوان فی دین الله ما فرق بینکم الا خبث السرائر وسوء الضمائر» برای اینکه بفهمید عامل اختلاف چیست، درون خود را بشکافید تا بیابید که بد طینتی عامل اختلاف است. مقام خواهی و سوء ضمیر عامل اختلاف است.

    اندیشه تقریب |

    تفرقه افکنی دشمنان در عصر کنونی

تفرقه بینداز و حکومت کن...
    تفرقه افکنی دشمنان در عصر کنونی

    تفرقه بینداز و حکومت کن...

    دامن زدن به اختلافات مذهبی میان مسلمانان، همواره مورد توجه جدی استکبار در جهت تفرقه افکنی، بوده است. آنها این موضوع را از راه های گوناگون نظیر فرستادن جاسوس، مبلغان تبشیری و خاورشناسی و... دنبال کرده اند

    اندیشه تقریب |

    نظر علمای بزرگ شیعه درباره همسران پیامبر

احترام همسران پیامبر(ص) واجب است!
    نظر علمای بزرگ شیعه درباره همسران پیامبر

    احترام همسران پیامبر(ص) واجب است!

    احترام به برخی همسران پیامبر که مبتلا به گناهان اجتماعی شده در نگاه شیعیانِ حرفه ای، گناهی نابخشودنی است و چنانچه کسی از آنان محترمانه یاد کند، جهنمی بوده و شیعه ی واقعی محسوب نمی شود...

    اندیشه تقریب |

    نامه علامه کاشف الغطاء به مسلمانان بحرین

تا آخرین نفس به فکر وحدت مسلمین
    نامه علامه کاشف الغطاء به مسلمانان بحرین

    تا آخرین نفس به فکر وحدت مسلمین

    کاشف الغطاء در نامه خود(این نامه در تاریخ ۲۸ شوال ۱۳۷۳؛ یعنی دقیقا در سال وفات ایشان ارسال شد)، که شامل پیام و راهکار ایشان برای پایان بخشیدن به جنگ و اختلاف مردم بحرین بود...

    اندیشه تقریب |

    پاسخ به شبهات وحدت توسط آیت الله محسنی-بخش سوم

اختلاف نظر امام علی(ع) با خلفا مانع همکاری ایشان نشد
    پاسخ به شبهات وحدت توسط آیت الله محسنی-بخش سوم

    اختلاف نظر امام علی(ع) با خلفا مانع همکاری ایشان نشد

    بعضی مواقع حضرت با خلفا شدیدا مخالف بوده است، لکن اختلاف نظر باعث نشده که علی علیه السلام با آنها همکاری نکند. تقریبا در دوران خلفا، على علیه السلام قاضی بوده است، ولی نه قاضی رسمی. در جنگ ها مورد مشورت خلفا قرار می گرفت.

    اندیشه تقریب |

    نقد جامعه‌ی متحد عربی

جامعه اسلامی، جامعه‌ای بر اساس وحدت فکری و عقیده‌ای
    نقد جامعه‌ی متحد عربی

    جامعه اسلامی، جامعه‌ای بر اساس وحدت فکری و عقیده‌ای

    اعتبار یک جامعه ی اسلامی باید براساس وحدت فکری و اشتراک در عقیده باشد نه براساس وحدت سیاسی و ملاحظه ی مرزهای کشوری. امروزه بیش از ششصد میلیون مسلمانان جهان از نظر سیاسی و کشوری یکی نیستند.

    اندیشه تقریب |

    وحدت در کلام آیت الله جوادی آملی

خداوند وحدت را اعتباری و موقت قرار نداده است!
    وحدت در کلام آیت الله جوادی آملی

    خداوند وحدت را اعتباری و موقت قرار نداده است!

    ذات اقدس اله، وحدت را قراردادی و اعتباری قرار نداد، بلکه فرمود: ریشه وحدت در جان همه شماست. گرچه انسانها دارای زبانها و زمانها و چهره های گوناگونند ولی هیچ یک، مقوم انسانی انسان نیست. انسانیت انسان به فطرت است و آن در همه بطور یکسان هست.

    اندیشه تقریب |

    پاسخ به شبهات وحدت توسط آیت الله محسنی-بخش دوم

احادیث کفر منکران ولایت چگونه قابل توجیه است؟!
    پاسخ به شبهات وحدت توسط آیت الله محسنی-بخش دوم

    احادیث کفر منکران ولایت چگونه قابل توجیه است؟!

    شرط قبول عبادات، غیر از شرط صحت است. یک معنای قبول این است که اگر قبول شد، خداوند ثواب می دهد. این که می گویند: عملت مقبول نیست؛ یعنی ثواب به آن نمی دهند، نه اینکه عمل باطل باشد. باطل آن است که در آخرت به خاطر انجام ندادن عمل، استحقاق عقاب دارد. بنابراین عمل مخالفان مذهب باطل نیست.

    اندیشه تقریب |

    معرفی کتاب

تعامل علمی و فرهنگی علمای شیعه و سنی
    معرفی کتاب

    تعامل علمی و فرهنگی علمای شیعه و سنی

    کتاب حاضر بدنبال این است که شخصیت‌های دارای تعامل مثبت و تقریبی از فریقین را که به نوعی در برچیده شدن تنش‌ها اثرگذار بوده و در عین حال پایبند به مرام و مذهب خودشان مانده‌اند را معرفی و گزارشی از تعاملات تقریبی‌شان در عرصه‌ی علمی و غیر علمی را ذکر کند.

    اندیشه تقریب |

    انواع وحدت در قرآن

عبادت خداوند متفرع بر وحدت امت و توحید است!
    انواع وحدت در قرآن

    عبادت خداوند متفرع بر وحدت امت و توحید است!

    قرآن به همان نسبت که بر توحید تأکید کرده، بر وحدت نیز تأکید نموده است. حتی در این آیه اول وحدت امت مطرح شده و بعد عبادت خدا آمده است: «ان هذه امتکم أمة واحدة وانا ربکم فاعبدون» عبادت خدای یکتا متفرع بر وحدت امت و وحدت رب می باشد.

    اندیشه تقریب |

    پاسخ به شبهات وحدت توسط آیت الله محسنی-بخش اول

طبق قرآن هم شیعه مؤمن است و هم سنی
    پاسخ به شبهات وحدت توسط آیت الله محسنی-بخش اول

    طبق قرآن هم شیعه مؤمن است و هم سنی

    در قرآن «یا أیها الذین آمنوا...» به همه مسلمانان خطاب شده است و ایمان به خدا و پیامبر(ص) مورد نظر است. این آیاتی که به مؤمنین خطاب می کند و در قرآن زیاد هم هست، همه مذاهب اسلامی را شامل می شود. بنابراین آنها هم مؤمن هستند، ما هم مؤمن هستیم.

    اندیشه تقریب |

    پاسخ به یک شبهه

آیا فقه شیعه غیر شیعیان را حرام زاده میداند؟!
    پاسخ به یک شبهه

    آیا فقه شیعه غیر شیعیان را حرام زاده میداند؟!

    هایت امر آن است که روایات مربوط به «طیب مولد» را از متشابهات بدانیم و تبیین و تفسیر آنها را به خود اهل بیت(ع) واگذاریم. ولی به هر حال ضروری است به مقتضای قواعد مسلم فقهی، کسی را بدون دلیل، حرام زاده ندانیم.

    اندیشه تقریب |

    ۱ ۲  ۳  ۴ »
    ۱۲ از ۴۷۰ نتیجه
    ۱ از ۴۰ صفحه
    نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰