مسلمانان اهل سنت ارادت ویژه ای به سید و سالار شهیدان داشته و به تکریم و بزرگداشت ایشان دست می زنند. مجله الکترونیکی اخوت پرونده ای را درباره حب و ارادت اهل سنت به امام حسین «ع» تهیه کرده است.
به اهل سنت میگویند شیعیان قرآن را قبول ندارند! به شیعیان هم میگویند اهل سنت اهل بیت را قبول ندارند و اموی اند! اتهامات ناروایی که بعضی مغرضین دامن میزنند تا قلوب مسلمین را از هم جدا کنند. تیزبین ها دست استعمار را پشت اینگونه تحرکات به خوبی حس میکنند.
روی کره زمین شهیدی نیست که همچون حسین «رضی الله عنه» دل ها به عشقش بتپد و قلب ها لبریز از مهر و محبت وی و جان ها شیدای وی شود و از غیرت و فداکاری او به جوش و خروش درآید، چه دل ها، قلب ها و جان های شیعیان مسلمان و چه مسلمانان غیر شیعه و حتی دل ها و جان های بسیاری از غیرمسلمانان!
دومین فرد «حر بن یزید ریاحی» است. او نه تنها شیعه نیست که حتی یزید را امام خود دانسته و راه را بر امام حسین (ع) بست. او با احتجاجات امام (ع) فهمید که اشراف کوفه چه خیانتی کرده اند. لذا متحول شد و چون بهره ای از جوانمردی داشت، مقابله با فرزند رسول خدا که مظلوم واقع شده است را روا ...
همه ما اعتقاد و ایمان داریم که قیام امام حسین برای عدالت و قسط و برقراری دین اسلام و خدمت به مردم بود. شهادت، مقاومت، شجاعت و مردانگی امام حسین (ع) برای ما الگو است. ما باید به این پاکان اقتدا کنیم و سیرت این بزرگان را در زندگی پیاده کنیم. تنها یک محبت خالی کافی نیست.
خوب شد که شما آمدید و بسیار چیزها که بر ما مشتبه بود رفع شد. تو نیز هر چه مایه ی شبهه اهل ایران است مرتفع ساز و با ایشان بگوى که ما مسلمانیم و بر جاده ی سنت و جماعت راه مى رویم و حتى در ولایت ما قلیان که از جمله بدعتهاى بى منفعت است ممنوع است و سیاست و قتل نفوس بى اجازه ی شرع و فتواى ...
وقتی در طوس بودم هیچ مشکلی بر من وارد نمی شد مگر آن که به زیارت قبر علی بن موسی الرضا علیه السلام رفته و از خدا گشایش آن را می خواستم و دعایم به اجابت می رسید و سختی از من برطرف می شد. مستجاب شدن دعایم به هنگام زیارت علی بن موسی الرضا علیه السلام چیزی است که بارها آن را تجربه کرده ...
فردی را داناتر از علی بن موسی الرضا ندیدم و هیچ عالمی آن حضرت را ندید، مگر اینکه در این سخن با من هم عقیده بود.
ای مسلمانان عالم باهر مذهب کلامی وفقهی! ایمان و اخوت اسلامی ایجاب می کند که بیاییم شمشیرهایی که می خواهیم به یکدیگر بزنیم را کنار بیندازیم و یکدیگر را مانند مهاجرین وانصار رضوان الله علیهم اجمعین یکدیگر را در آغوش بگیریم
این فضیلت، وجه فضیلتی است برای پسر عموی رسول خدا، که از فضیلت او در شرف نسبت و قرابت به صاحب رسالت، کمتر نیست، و نه از فضیلت سبقت وی در ایمان به پیغمبر در حالی که او پسر نابالغی بود، اما از هر صغیر و کبیری بیشتر و بهتر به دست رسول اکرم هدایت یافت. همچنین، این ...
مثلا در جنگ صفین 25000 نفر از یاران حضرت امیر «ع» شهید شدند که ما فقط اسامی فرماندهان سرشناس را در اختیار داریم که غالبا شیعه بودند ولی یاران عادی حضرت که به شهادت رسیدند اغلب از اهل سنت بودند.
اهل سنت در آن منطقه محبّ اهل بیت بودند. و وقتی حکومت اموی دستور لعن علی «ع» را بر منابر داد، اهل سنت سیستان و بلوچستان اجازه لعن علی «ع» در هیچ منبری را ندادند و علیه امویان شورش کردند. آنها همچنین پس از حادثه عاشورا علیه امویان قیام کردند.
از خدا پروا کنید و با هرکس همدم می شوید به نیکویی همنشینی کنید و با همسایگان خوشرفتار باشید و امانت را به صاحبانش برگردانید و مردم را خوک نخوانید. اگر شیعه ما هستید همانگونه که ما سخن می گوییم سخن بگویید و مانند ما رفتار کنید تا براستی شیعه ما باشید
نمی شود شما مدام حرف از وحدت شیعه و سنی بزنید، اما از انتصاب یک مسئول اهل سنت هم دریغ کنید. جلب رضایت و حمایت اهل سنت، بدون مشارکت دادن آنها در مدیریت ها اصلا معنا پیدا نمی کند. اگر او را در مدیریت مشارکت دادید، به صداقت شما ایمان می آورد و از شما حمایت خواهد کرد.
«مسأله خلافت امروز مورد نیاز مسلمانان نیست که ما با هم دعوا کنیم، هر که بود امروز چه نتیجه ای به حال مسلمانان دارد؟ آنچه که امروز به حال مسلمانان مفید است، این است که بدانند احکام را باید از چه مأخذی اخذ بکنند.»
گویی قرار است وقتی ایشان ظهور می کنند، به شیعیان حقوق خاصی اعطا کنند و ظلم های تاریخی که در حق یک مذهب خاص یعنی تشیع شده است را جبران کند. اینگونه القا می کنند که قبل از ظهور ایشان، شیعیان تحت ستم هستند و ظهور ایشان سبب انتقام شیعه از مذاهب و ادیان می شود! اما این تفسیر از مهدویت، ...
اینکه چرا رهبر معظم انقلاب در ماههای اخیر بارها و بارها بر مساله وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده اسلامی تاکید می کنند ریشه در یک تحلیل تاریخی دارد که ما را نهایتا به اینجا خواهد رساند که تنها ابزار باقیمانده در دستان دشمنان اسلام، مساله اختلاف افکنی های مذهبی است و اگر بتوانیم ...
امام احمد، در زمان متوکل که به دشمنی با اهل بیت شهرت داشت، از علی بن ابی طالب دفاع می کرد. وی در حق ایشان و اهل بیت گفته است: «خلافت زینب بخش علی نبود، بلکه علی آن را زینت می بخشید».
نادانی و کوردلی بزرگتر این است که معاویه را قابل سنجش با علی بدانند و این همان چیزی است که پاره ای از عوام سرگردان و فرومایگان از حشویه که با حقیقت فاصله دارند به آن معتقد شده اند
او بهترین انسان است. ما منافقین را به نشانی دشمنی با علی می شناختیم. زاهدتر از علی بن ابیطالب در دنیا ندیده ام
جناب احمد بن حنبل در مسند خود می گوید: آن مقدار که روایت های صحیح و درست در فضایل علی «ع» داریم در فضایل احدی از صحابه نداریم
سیاست امیرالمومنین «علیه السلام» دفاع از مسلمین در برابر دشمنان اسلام و وحدت اسلامی و گفتگوی انتقادی غیردشمنانه در درون جهان اسلام بوده است. ما هم باید همان کاری که امیرالمومنین «ع» انجام داد، انجام دهیم.
در حال حاضر، سه رویکرد وجود دارد: 1 - هراس نسبت به دین و شعائری که در پنهان و آشکارا برای صیانت از دین در حال گسترش است. 2 - قطع رابطه و نگرانی شدیدی نسبت به زمانه و نوگرایی آن و جریان های پر سر و صدای آن و احساسی مبنی بر این که خطرات وخیم تر و شدیدتر می شوند، وجود دارد. 3 - توجه بسیار ...
امامان شیعه در تبیین تعالیم اسلامى و دفاع از آموزه هاى خویش و هدایت دیگران به راه صحیح، اصل اولى را بر برخورد اخلاق مدارانه گذاشته بودند.