حکمت قرآن کریم به حدی است که اسامی کافران و مشرکان و منافقین و اولیای خدا را حتی در امت های گذشته نیز ذکر نکرده و در این امت نیز به عنوان مدح و ثنا جز نام رسول خدا و در مقام نکوهش جز نام ابولهب آورده نشده. این اسلوب حکیمانه را پیامبر اعظم در طول حیات خویش نیز تا حد زیادی بکار بسته ...
اشتباه است که عاشورا را اقدامی از سوی شیعیان علیه سنی ها بدانیم. خصوصا این که یزید نماینده هیچ یک از ارزش های اسلامی سنی ها نیست که رد کردن آن ضدیت با این ارزش ها به حساب آید.
واقعا اگر همه پیش فرضها و ادعاهای جریانات افراطی را بپذیریم آیا این اصل اساسی و غیرقابل خدشه که شیعه باید الگو و مایه زینت اهل بیت علیهم السلام باشد و نه مایه ننگ و طعنه و نفرت، نیز قابل مناقشه و انکارپذیر است؟!؟
شهادت امام حسین علیه السلام همه امت اسلامی را بر مساله عدالت گرد می آورد و وحدتی در مقابل هر کس که ضد اسلام و مسلمانان است را ایجاد می نماید...
نمی توان در لعن یزید شک کرد بخاطر بزرگی گناهان او و کافی است که جنایات او در مکه و مدینه را بدانیم! چنانچه طبرانی با سند حسن نقل می کند که خداوندا! هر کس به اهل مدینه ظلم کرد و آنها را ترساند لعنت خدا و ملائکه و همه مردم علیه او باد. از او هیچ عملی قبول نمی گردد و جنایت بزرگ، عملی ...
مسلمانان اهل سنت ارادت ویژه ای به سید و سالار شهیدان داشته و به تکریم و بزرگداشت ایشان دست می زنند. مجله الکترونیکی اخوت پرونده ای را درباره حب و ارادت اهل سنت به امام حسین «ع» تهیه کرده است.
پیامبر اسلام در حیات شان آرزوی شهادت داشتند ولی بطور ظاهری شهید نشدند. برای تکمیل این خواسته پیامبر، حسینِ عالی مقام انتخاب شد. لذا شهادت امام حسین (ع) تکمیل خواسته پیامبر گرامی اسلام می باشد چون امام حسین (ع) ظاهرا و باطنا شبیه مصطفی بود.
اگر کل نهج البلاغه را بنگریم جز در موارد بسیار معدود مساله اینکه خلافت حق ایشان بوده است را نمی یابیم ولی صدها مورد تاکید بر مساله عدالت و نفی ظلم را می توان دید حال می بینیم که جریان سنتی از علی علیه السلام که نماد عدالت است دم می زند ولی خود دغدغه عدالت طلبی و ظلم ستیزی ندارد!
اگر مردی از شیعه علی بن ابی طالب علیه السلام در قبیله ای بود باید بهترین شان باشد در ادای امانت و مراعات حقوق و راستگویی تا به او وصیت کرده و امانت بسپارند و از او طلب یاری کنند و بگویند: چه کسی مثل فلانی است که امانت دارترین و راستگوترین باشد؟
اگر محبت اهل بیت رفض و کفر است، جنّ و انس بدانند که من رافضی هستم. /// خاندان پیامبر دستاویز منند و ایشان وسیله ی رسیدن من به پیامبرند ///اگر محبت علی(که دوست خداست) دلیل بر رفض و بی دینی است، دنیا بدانند که من بی دین ترین مردمانم ///اگر گناه من محبت آل محمد است، از آن گناه توبه نمی ...
امام انذار می دهند که اگر طرفین نیت صادقانه داشته باشند به گوارایی یقین خواهند رسید و این گوارایی همان سکینه و اطمینان به خدا و به وعده های اوست و با این یقین است که اختلاف و درگیری از بین رفته و تجمع و وحدت شکل می گیرد.
وقتی که باب توهین به مقدسات باز شود، بی جواب نمی ماند . اگر شما به مقدسات دیگران توهین کنید، او هم مقابله به مثل می کند . آیا زیباست که به خاطر سخنان نابجای ما ، اهل بیت مطهر و با عظمت مورد توهین و دشنام قرار گیرند.