وقتی مردم از پدرم مساله تقلید را می پرسیدند و اینکه از کدام یک از این مراجع باید تقلید نماییم ؟ ایشان می فرمودند از آیت الله خمینی تقلید کنید چون او هم اعلم است و هم آگاه تر از سایر مراجع به مسایل روز است و مردم ایران قریب به اتفاق از او تقلید دارند. از این گفت و شنود علاقه خاصی به ...
در میان عکس هایم دلبسته یک عکس از یک بسیجی با نام احمد ، فلسطینی بود و به عشق امام خود را به جبهه های حق علیه باطل رسانده بود، احمد از شیعیان مخلصی بود که سعادت دیدار با او در عملیات نصر هفت نصیبم شد، فارسی کم می دانست، کلماتی را هم که می دانست در عشق به امام و افتخار بسیجی بودن در ...
الحمدلله ما انقلاب را انقلاب ایرانی نمی دانیم بلکه انقلاب اسلامی می دانیم و این پیام به پاکستان رسید و شیعه و سنی گفتند: «اینجا هم به یک خمینی نیاز دارد که انقلاب کند و همه ما یک امت واحده شویم».
آنقدر مُحب اهل بیت «علیهمالسلام» بود که مرزی میان سنی یا شیعه بودن خود نمیدانست. هر ساله در سالروز رحلت نبی اکرم(ص) نذری داشت و وقتی از امام حسین «علیهالسلام» سخن میگفت اشک چشمانش را احاطه میکرد.
اسم دو برادر من، یکی را پدرم مطهری گذاشته و دیگری را بهشتی، این اسم ها فارسی هستند وبرخی به پدرم میگویند که این اسم چی هست؟ این مطهری و بهشتی کی هستند؟ پدرم این دو شهید را معرفی میکنند و میگویند که به خاطر ارادت و علاقه این نام ها را گذاشتند.
ما ابتدا نمی خواهیم بحث توحید و خداپرستی را مطرح بکنیم. توحید خدا پرستی، دین اسلام، اینها هدف هستند اما هدف دوم ما، هدف اول این است که ما بعنوان یک مسلمان باید از مظلوم دفاع کنیم
اصل این است که جرح مذهبی، غیر علمی است و شخص صادق بوسیله صدقش شناخته شود نه بوسیله مذهبش. اما از آنجایی که بعضی از اهل علم به بدعت جرح مذهبی دچار شدند و در بررسی روایات راوی اهمال کردند...
در این فیلم قسمتی از سخنان آیت الله سید صادق شیرازی که به توجیه دشنام گویی می پردازند نقد می شود.
مشکل هر گروهی که در ماهیتش است، مشکل تمدنش است، برای هیچ گروهی ممکن نیست مشکلش را بفهمد یا حل کند تا زمانی که سطح فکرش نسبت به مسائل انسانی بالا نرود و در فهم عواملی که تمدن ها بر آن مبتنی است و یا باعث نابودی آنها می شود، عمیق نشود.
متن زیر، خاطره ای از دکتر هوشنگ جاوید یکی از برجستهترین پژوهشگران موسیقی و بنیانگذار جشنواره های مختلف موسیقی نواحی و آیینی در ایران است
اگر به مشهد به مثابه مرکز تولید معنا در ذیل تمدن اسلامی و انقلابی نگاه شود و اگر ارتباطات فرهنگی سایر جوامع با ایران را در قالب زائران حرم مطهر امام رضا علیه السلام بنگریم، «مشهد» بیش و پیش از همیشه و همه جا اهمیت توجه می یابد.
سوال من این بود که اگر امکان دارد مسجدی برای اهل سنت در تهران ایجاد شود. همان طوری که معابد و کلیسا وجود دارد لذا این فرصت برای اهل سنت باید فراهم شود. چرا که اثرش در جهان اسلام بیشتر است از بسیاری کنفرانس ها و مباحث دیگر در حوزه تقریب