رادیو آمریکا هفته وحدت مسلمین در ایران را تحلیل کرده و از آن به عنوان هفته وحشت اسم برده است. ما در اینجا تحلیل میکنیم که خیلی درست تحلیل کرده اند. واقعا تحلیل جالبی است. زیرا وحدت مسلمین یعنی وحشت مستکبران و استعمارگران تاریخ
موضوعی که هنوز نسبتاً باقی مانده و نتوانستهاند کاری انجام دهند «قرآن کریم» است. قرآن به مثابۀ حبلالمتین و ریسمانی است که به خوبی میتوان بدون حاشیههای معمول برای ارتباط با اهل سنت استفاده کرد.
با وحدت اسلامی بود، که این امت توانست بیرق اسلام را بدست گیرد و بر صحنه گیتی به اهتزاز در آورد. پس وحدت عامل اساسی در پیروزی پیغمبر اسلام(ص) بود، و این همان عامل در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ایران و فراری دادن شاه می باشد.
عامل دوم، وحدت و «اتحاد امت» است. به تعبیر دیگر، امامت در صورتی متحقق میشود که امتی باشد و امامت بدون امت، مفهومی ندارد و اینکه امام را، امام میگویند به جهت این است که تشکیل دهنده ی امت است. پس یکی از کارهایی که رهبر انجام میدهد تشکیل امت است و امت به معنی ملتی است که وحدت هدف ...
ما تمام زندگی خود را در آرزو و در تلاش برپا کردن انقلاب اسلامی گذرانده ایم. ما بازار داد و ستد عقیدتی را نگشوده ایم که با بازشدن بازار دیگری احساس رقابت کنیم. انقلاب اسلامی برای ما موضوع اجرای عقاید اسلامی است. ما دشمن ازلی حاکمیت غیرالله هستیم...
گفت امام خمینی در وصیتنامهاش گفته شما به هیچ سنی کار ندهید. گفتم من تا اندازهای که وصیتنامهشان را دیدم، چنین چیزی ندیدم. تو مطمئنی؟ اگر ایشان چنین چیزی گفته باشند، من دیگر ایشان را کنار میگذارم. شما خبر ندارید ولی من که خبر دارم در ایران نماینده مجلس سنی است، فرماندار ...
حضرت امام به صورت شفاف و واضح از عملکرد سازمانهای خود ساخته به اصطلاح بین المللی انتقاد کرد و در جاهای مختلف و به مناسبتهای گوناگون آنها را در خدمت ابر قدرتها و تامین کننده منافع آنها میدانند. امام مجالس بین المللی که به دستور آمریکا و سایر ابر قدرتها تشکیل و به محکومیت ایران ...
امروز زبونی مسلمانان از هیچکس پوشیده نیست، امروز مسلمانان با وجود کثرت، ضعیف می باشند و علت آن غیر از این نیست که ما خود، دشمن یکدیگر می باشیم. به یک خدا و به آخرین نبی او ایمان داریم اما تا وقتی که موجب بی آبرویی دیگران نگردیم، احساس آرامش نمی کنیم!
عاجزانه تقاضا می کرد و می گفت: اختلاف بین هر مذهب و آئینی طبیعی است. ما نباید کاری کنیم که این اختلافات به روابط ما خدشه ای وارد کند. ما بین مذاهب چهارگانه ی خودمان هم اختلاف داریم ولی هیچ گاه به تشنج و دعوا ختم نمی شود.
همصحبت شدیم. در میان گفتگو چنین گفت: من ضیا هستم و زاهدان پیاده میشوم. در یزد کارگر ساختمانم. بلوچم و اهل سنت... تمییز و لطیف بود. دربارهی اوضاع معیشت در زاهدان پرسیدم که اشارهای گذرا به نبود کار در زاهدان کرد.
اهلسنت بلوچستان، بسیار مردمان عاطفی هستند و اگر مهربانی ببینند، با شما همراه میشوند. برخوردهای عاطفی و انسانی در مردم بلوچستان خیلی تاثیرگذار است. آدمهای بسیار مهربانی هستند. بنابراین تعامل با اهلسنت بلوچستان خیلی آسان است.
جهادی ها آنقدر صادقانه خدمت کرده بودند که وقتی ما به مدرسه روستا رفتیم که رئیس آن مولوی همان روستا بود ابراز لطف شدیدی به اینها کرد و حرف عجیبی را زد. گفت: لطفا شما به این دانش آموزها بگویید که به حرف ما گوش کنند!