ما معتقدیم حب اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و سلم کامل کننده ایمان است و ایمان بدون حب اهل بیت پیامبر ناقص می باشد مخصوصا دو گل پیامبر یعنی امام حسن و امام حسین که تربیت یافته در دامان رسول الله بوده اند. تمام فرق اسلامی بر محبت اهل بیت اتفاق نظر دارند و آن را مورد تایید و تاکید ...
بسیار شنیده ایم که طرفداران قمه زنی از عنوان «وهن آمیزبودن قمه زنی» با نام «تمسخر» یاد می کنند و می گویند تمسخر دیگران هیچ گاه موجب حرمت احکام اسلامی نمی شود؛ زیرا کفار بسیاری از احکام و قوانین اسلامی، همچون حجاب، حدود، قصاص و... را نیز استهزا و تمسخر می کردند و اگر بخواهیم برای ...
اهل سنت در ایام محرم سوگوار هستند اما در چارچوب دین! مثلا قرآن می خوانند ، نذری می دهند، در حالت غم و عزاداری هستند. نوحه خوانی هم دارند ولی سینه نمی زنند. عروسی نمی گیرند و حالت غم را در خانه، کوچه و خیابان ها حفظ می کنند. اهل سنت هم مداح دارند و در طول ماه محرم مداح ها ...
نه ما شیعیان حق داریم حسین «ع» را تنها از خود بدانیم و بس. نه برادران اهل سنت باید حسین «ع» را فراموش کنند و او را از خود ندانند. این به رفتار ما هم بستگی دارد. عاشورا محل اتحاد شیعه و سنی است.
.
در طول تاریخ هرگاه فضای بین شیعه و سنی فضای آرامی بوده است، عزاداری برای امام حسین «ع» در میان اهل سنت به صورت جدی گسترش پیدا کرده است. اما هرگاه در طول تاریخ دعوای شیعه و سنی بزرگ شده مانند دوران جنگ های عثمانی و صفوی، بسیاری از اهل سنت، علیرغم علاقه زیاد در عزاداری امام حسین ...
ماجرای قیام امام حسین به همین نکته برمی گردد که ایشان در مقابل دین و امت مسلمه و در مقابل قربانی ها و فداکاری هایی که حضرت رسول و یاران و فرزندان آن حضرت انجام دادند، احساس مسوولیت کردند و در مقابل این دین که امانت است، احساس مسوولیت کردند و لذا به صحنه آمدند و تا آخر هم مقاومت ...
نوجوانی است هفده ساله از روستایی دورافتاده در شهری دورافتاده در استان فارس که با یک صفحه سه زبانه با موضوع وحدت در اینستاگرام توانسته است چندین هزار دنبال کننده را جذب کند.
قبل از ورود شهید شوشتری به استان بر اساس سیاست اشتباهی که برخی پیش گرفته بودند به تدریج نیروهای انتظامی و نیروهایی را که با ملت سروکار داشتند از اهل سنت و بومی ها خالی کردند، یعنی از قبل هرکسی بود بازنشسته شد و دیگر نیروی بومی جدید نگرفتند و این نیرو ها به طور کلی و یک دست ...
شایسته است که شیعیان، عموماً و ذاکرین، خصوصاً ملتفت شده، در این سوگوارى و عزادارى بر وجهى سلوک کنند که زبان نواصب دراز نشود و اقتصار بر واجبات و مستحبات گردد، از استعمال محرمات، از قبیلِ غنا - که غالباً نوحه هاى لطمه خالى از آن نیست- و از اکاذیب مفتعله و حکایات ضعیفه مظنونة ...
.
این مقاله بدون هیچ اشاره ای به عمق فاجعه منا و تعداد زیاد قربانیان آن حادثه صرفا به معطل شدن چند ساعته برخی از حجاج برای رسیدن به مکه اشاره می کند که آن را هم به دلیل بی نظمی خود حجاج می داند. نویسنده با اشاره به پیامک های ارسالی امیر مکه به تلفن همراه حجاج، هرگونه مسولیت را از آل ...
«مدل اسلامگرایی ترکیه» تعبیری است که چند سالی است در فضای علمی و سیاسی زیاد شنیده می شود. پس از بیداری اسلامی نیز اظهارنظرها درباره پیاده سازی مدل ترکیه در سایر کشورها رو به تزاید گذاشت. اما مقصود از این مدل دقیقا چیست؟ آنچه مرحوم اربکان بدان معتقد بود، مدنظر است یا آنچه که حزب ...
اینکه جهیمان کیست و چه نیتی از این کار داشته؟ انگیزه این عمل تهورآمیز چه بوده؟ مبانی فکری او و همفکرانش چه بوده؟ چه نسبتی میان «اخوان» و «آل سعود» برقرار است و چرا جهیمانی اخوانی علیه آل سعود می شورد؟ نسبت میان تفکرات جهیمان با جریاناتی که بعدها با عنوان «سلفی جهادی» شناخته ...
.
اگر ما به دنبال عرضۀ شهر مشهد به عنوان یک جهان شهر اسلامی به دنیا باشیم در این صورت این تنوع مذهبی موجود این شهر که قم فاقد آن است یک فرصت است نه تهدید. اسلام و فقاهت باید ظرفیت جهانی بودن و انسانی بودن خود را و کارآمدی مکتب و نظام خود را در جوامع و شهر های متکثر و چند مکتبی اثبات ...
محدودسازی و منع نهادهای تعلیم و تربیت در میان اهل سنت و تاکید معکوس بر ضرورت استقلال حوزه های شیعی از حکومت، شائبه ورود آفت زای دولت به رقابت های مذهبی را تقویت کرده است؛ انتظار این است که دولت در جایگاه حافظ منافع عمومی باقی ماند و برابری خویش نسبت به همگان را حفظ کند و ...
هیچ راه گریزى از تکفیر فکرى در نزاع اندیشه ها وجود ندارد، زیرا یقین به اینکه اندیشه شما حقیقت است منجر به این نتیجه مىشود که اندیشه مخالف دروغ، باطل، گمراهى و مانند آن پنداشته شود و اگر اندیشه اى را دروغ و گمراهى به شمار آوریم، نوعى تکفیر پدید مى آید و اگر امرى را مشخص ...
شروع کردیم به پذیرفتن نظریه انقلاب و درگیری بین مستضعفین و مستکبرین. نمی گفتیم امپریالیسم بلکه می گفتیم استکبار. هم چنین اعتقادمان به اسلام و قدرت اسلام قوی شد به اینکه انقلاب و تغییر می تواند انجام دهد. ایران یک درس واضح به ما داد و آن قدرت اسلام بر اداره زندگی بود.
امروز ده ها هزار نفر از عزیزان ما هنوز در مکّه و مدینه، در مناسک حجّند؛ اندک بی احترامیِ به اینها، عکس العمل ایجاد خواهد کرد؛ عمل نکردن به وظایفشان نسبت به ابدان مطهّر جانباختگان عزیز ما در حج، عکس العمل ایجاد خواهد کرد؛ مراقب باشند به وظایفشان عمل کنند. البتّه کار به اینجاها ...
ما اولا نیاز داریم که"حق اختلاف" را که از بارزترین حقوق انسان هاست و قابل انکار نیست، را به رسمیت بشناسیم. تا زمانی که به حقوق دیگران ملتزم نشویم، به وحدت نخواهیم رسید. وحدتی که سعی کند دیگری را تابع خود سازد یا او را مقهور خود کند و استبداد بورزد، عمر زیادی نمی کند.
مجموعه فیش های تبلیغی حجة الاسلام والمسلمین قرائتی با موضوع وحدت
حسن البنا در اصول عشرین به مساله تقریب با شیعه تصریح می کند و دهها کد دیگر نیز وجود دارد که نشان می دهد این جریان تکفیری نیست هر چند شرایط سیاسی امروز جهان اسلام انها را در مسائلی مانند سوریه در مقابل شیعه قرار داده باشد ولی خاستگاه این امر مذهبی و اعتقادی نیست.