علامه شیخ محمدحسین کاشف الغطاء تنها از «ضرورت وحدت اسلامی» سخن نگفت و در این زمینه به سخنرانی و مقاله نویسی اکتفا نکرد، بلکه برای تحقق این آرمان بلند راه کارهایی نیز ارائه نمود و البته معتقد بود که وحدت اسلامی ملزوماتی دارد.
نیمه دوم قرن بیست تمام نشده بود که سید امین و سید شرف الدین ناپدید شدند. در این هنگام امام موسی صدر مشروعیت گذشته مجموعه موسساتی که تاسیس شده بودند را تکمیل کرد و آنها را به نام (گروه مقاومت لبنانیه /آمل )نامگذاری کرد
غرب مسیحی فهمید که اتحاد هر امتی برای او خطرناک است لذا نتوانست این امر را کتمان کند و شروع به لشکرکشی با تمام قوا کرد تا بتواند راحت و آسایش را از دولت ها بگیرد و برای عالم اسلام هم هر لحظه دشمنی جدید بوجود می آورد
امیرالمؤمنین (ع) این انصاف خود را حتی به کسی که با او اختلاف نظر دارد و با ضربه ای کشنده قصد جانش را کرده ارزانی می دارد و فرزندانش را از زیاده روی در حق او نهی می کند. همه اینها برای این است که در زندگی و وفاتش نمونه ی کاملی از پایبندی به عقیده و انصاف با مخالفان را به ما ارائه دهد
دکتر قاسم جوادی به جایگاه اهلبیت(ع) نزد صوفیان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: شیعیان باید به این وجه از تصوف بیشتر توجه کنند و آن، جایگاه اهلبیت(ع) نزد صوفیان در طول تاریخ است. این صوفیان جریانی در تاریخ به وجود آوردند که استاد رسول جعفریان نام آن را سنیان دوازده امامی ...
اعاظم اهل سنت در کتب و تالیفات مکتوب خویش با عبارات و الحان گوناگونی به خلافت امام حسن(ع) اشاره نموده اند..بر آن شدیم تا با استناد به کتب اهل سنت و احتجاج از این منابع موضوع خلافت امام مجتبی(ع) را بررسی نماییم.
استاد سیدحسین حبشی بی اندازه از امام(ره) تعریف می کرد که قابل توصیف نیست...امام(ره) را زرنگ ترین، متفکرترین، داناترین، آگاه ترین و.... من هم به تاثیر ایشان عشق به امام(ره) پیدا کردم. تصمیم گرفتم که در همان جوانی درسم را به اجتهاد مطلق نرسانم تا بتوانم همیشه از امام(ره) تقلید کنم
آینده شبه قاره هند نیز در دست مسلمانان است، البته به شرط اینکه رسالت خود را درست بشناسند. در ضمن یک سخنرانی در سال 1370 مقام معظم رهبری (نقل به مضمون) ایمان اسلامی مردم شبه قاره را از اکثر قریب به اتفاق کشورهای دیگر عمیق تر خواندند
در حوزه فرهنگی کار اصلی انگلیس استحاله فرهنگی هندی ها بود که این کار حساب شده انجام می شد. فعالیت های تخریبی فرهنگی آنها در هندوستان تقریبا بی نظیر است. این فعالیتها فشار زیادی بر جامعه هند آوردند و یک سری بحرانهای هویتی پیچیده ای را بوجود آورد
این گزارش مربوط به فتنه ای مذهبی است که در سال 1202 در بخارا و خراسان پدید آمد... در آن سال امیر منغیتی، مکتوبی دو صفحه ای علیه شیعه نوشت و همان وقت عالمی شیعی جوابیه ای به او داد.این عالم شیعه ضمن پاسخ به سخنان بی ادبانه وی، با دقت و صداقت این حقیقت را توضیح می دهد.....
ما با هم یکی هستیم و ما جدا نیستیم. اختلاف، اختلاف دو تا مذهب است ؛ این اختلاف نباید اسباب این معنا بشود که ما در اساس اسلام [اختلاف کنیم ]....ما که می بینیم الان اسلام در معرض خطر است، بر همه ما لازم است که دست به هم بدهیم
استعمار انگلیس هندوستان را به 2 قسمت عمده تقسیم کرد و برای هر یک سیستم استعماری متفاوتی داشت. در قسمتی از هند مستقیما حکومت میکرد، ولی در بعضی مناطق حاکمان محلی را نگه داشت و توسط آنها حکومت میکرد. البته اگر حاکمی می خواست در برابر انگلستان قدعلم کند سریعا با یکی دیگر عوض ...