اختلاف بین قائلین به جواز و بین آنهایی که جائز نمی دانند، برمی گردد به اینکه یا این افعال را به عنوان اولی جایز نمی دانند، یا به عنوان ثانوی حرام می دانند، یا به عنوان اولی حرام می دانند و یا اصلا به عنوان شعائر قبول ندارند. زیرا نه در عصر نص وجود داشته است و نه در نص کتاب و سنت وارد شده است.
معرفی کوتاه:
در حوزه «المدرسه الدینیه» در شهر صور و در سال 1989م درس را آغاز نمود. در سال 1995 م درس سطح عالی را تمام کرد. سپس چند ماه در درس خارج بیع مرحوم آیت الله شیخ محمد تقی فقیه و درس خارج فقه آیت الله شیخ مفید فقیه شرکت کرد. در همان سال به ایران مسافرت کرد و نزد آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی حدود پنج سال درس خارج فقه و اصول خواند. همچنین در درس خارج آیت الله شیخ حسین نجاتی و مدت یک سال در درس خارج فقه جمعه و جماعت آیت الله باقر ایروانی و درس مکاسب محرمه آیت الله جوادی آملی همچنین یک سال در درس تفسیر ایشان شرکت کرد. مباحث فلسفی را نزد استاد سید کمال حیدری خواند.
از مهم ترین فعالیت های او:
- همکاری با دائره المعارف فقه اسلامی (۴ سال)
- سردبیر مجله «المنهاج»
- عضو هیأت تحریریه مجله عربی «فقه اهل البیت»
- عضو هیأت تحریریه مجله عربی «میقات الحج»
آثار:
- بحوث فی الفقه الزراعی
- فقه امر به معروف و نهی از منکر
- ماوراء الفقه: بحوث علمیه فی تنقیح موضوعات الأحکام ربویه الفائده البنکیه
- نظریه السنه أو خبر الواحد فی مدرسه الأصول الشیعیه القدیمه
- موسوعه الفقه الإسلامی
- مرجعیه السنه فی العقل الأخباری الشیعی تاریخ التکون و ظروف الانتقال من العقل
- معالم الإبداع الاصولی عند الشهید الصدر
-
نقطه اصلی اختلافات در مساله شعائر حسینی در کجاست؟(کلیک کنید)
آفات عدم ارتباط حوزه علمیه قم با حوزه های علمیه جهان اسلام_ارتباط درست با پذیرش اختلافات میسر میشود نه تغییر دیگران!(کلیک کنید)
داوری درباره ی صحابه_درخواست از شیعه وسنی(کلیک کنید)