در حال بارگذاری ...

این مساله را با یقین میگویم که هیچ وقت نشده که ما بخواهیم در مجلس تقسیم اعتباری یا بودجه ای بکنیم و بگوییم، خب این منطقه چون سنی نشین است کمتر توجه شود و این منطقه چون شیعه نشین است بیشتر توجه شود.

احمد جباری هستم، نماینده مردم شریف و خون‌گرم و خوب استان هرمزگان، در واقع شهرستان‌های بندر لنگه، کیش و پارسیان، بنده نماینده اهل سنت جنوب کشور هستم.

امروز شاید از لحاظ علمی و بهداشت و درمان، زیرساخت توسعه و اقتصاد، بسیاری از مناطق اهل سنت نشین ما به مراتب وضع بهتری از مناطق شیعه نشین مرزی داشته باشند.

بنده در کمیسیون عمران مجلس هستم، جایی که اعتبارات و زیر ساختهای عمرانی کشور در آنجا شکل میگیرد. بنده در این 5سال و خورده ای که در مجلس بودم و در هر دو دوره در کمیسیون عمران حضور داشتم(و پنج نفر از اعضای کمیسیون عمران هم از نمایندگان اهل سنت هستند)، این مساله را با یقین میگویم که هیچ وقت نشده که ما بخواهیم در مجلس تقسیم اعتباری یا بودجه ای بکنیم و بگوییم، خب این منطقه چون سنی نشین است کمتر توجه شود و این منطقه چون شیعه نشین است بیشتر توجه شود.

در مناطق ما بسیاری از پیوندها و ارتباطات سببی حاصل شده که دیگر حالا مشخص نیست این شیعه است یا سنی است. یک هیئتی که از مصر سال گذشته آمده بودند می‌گفتند در ایران در شناسنامه‌هایشان نوشته شیعه یا سنی. این قضیه را ما به شدت رد کردیم و اتفاقا شناسنامه بنده آن موقع در کیفم بود، نشان دادم گفتم این شناسنامه بنده هست و اهل سنت هم هستم، این شناسنامه بنده! کجا نوشته مذهب شیعه یا سنی؟

انصافا بین خودمان و خدایمان بنشینیم قضاوت کنیم ببینیم که وضع و حال ما در زمان طاغوت چگونه بوده. شهرستان‌هایمان شاید یک وجب جاده آسفالت نداشت. شاید یک وجب شبکه برق نداشتیم. بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، امام فتوا دادند در رابطه با تشکیل جهاد سازندگی، جهاد علیه محرومیت. آیا جهادسازندگی آمدند خط بندی کردند؟ حائل ایجاد کردند که شما اول بروید مناطق شیعه‌نشین را برسید بعد مناطق سنی‌نشین؟ اتفاقا بیشترین مناطقی که توجه وافر شد مناطق سنی نشین بود. مناطق کردستان، جنوب سیستان و بلوچستان...

من می‌توانم به جرأت بگویم 90 درصد از مسئولین منطقه ما از مردمان محلی شهرستان خودم هستند. در شهرستان بستک، یک توقعاتی و انتظاراتی هست. یک وقت می‌بینید تنگ‌نظری‌هایی در سطح پایینی جامعه هست. خب آیا خواسته رهبری و دولت ما این است؟ خواسته همه تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز است. ای کاش می‌شد آن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اجرا می‌شدند.

رهبری فتوا دادند که هتک حرمت به زنان پیامبر حرام شرعی است. ای کاش در دنیای اسلام هم ما اینچنین رهبری داشتیم که اگر خدایی ناکرده فتنه‌ای بخواهد ایجاد بشود همانجا درش را ببندند.

امروز از لحاظ امنیت مناطق کشور فرقی ندارند. آن امنیتی که مناطق شیعه‌نشین برخوردار است، مناطق اهل سنت هم برخوردار است.

یک بچه شیعه مذهب می‌رود در آزمون شرکت می‌کند. بچه سنی مذهب هم در آن آزمون شرکت می‌کند. نمی‌گویند بچه شیعه بدون آزمون در دانشگاه حضور پیدا کند بچه سنی باید آزمون بدهد!

می‌گویند شنیدن کی بود مانند دیدن؟ ای کاش در مناطق ما حضور پیدا می‌کردید، واقعا چنین عناوین و مواردی اصلا آنجا مقبولیت ندارد، که بگوییم مثلا این شیعه است و این سنی...

منبع: مستند اهل سنت ایران-محسن اسلام زاده




نظرات کاربران