در حال بارگذاری ...

حادثه تروریستی تهران برای ما یک هشدار است و به ما می‌گوید که ای مسلمانان سنی و شیعه! باید وحدت داشته باشید؛ یعنی همانگونه که پیامبر اکرم فرمودند: «مسلمانان همانند اعضای یک پیکر واحد هستند...» شیعه و سنی نیز باید نسبت به یکدیگر چنین باشند. اگر مومنین و مسلمین به این آیات قرآن و احادث پیامبر اکرم توجه می‌کردند، چرا باید این افراطی‌گری ها رخ می‌داد؟

طبق سنوات گذشته مراسم افطاری وحدت و مقاومت به کوشش اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار شد. این افطاری که در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود، مزین به حضور علما و دانشجویان و فعالان فرهنگی اهل سنت و شیعه می باشد. آنچه در ادامه می آید چکیده‌ای از سخنرانی جناب مولوی حبیب الرحمن مطهری (رئیس حوزه علمیه احناف خواف) و چکیده‌ای از سخنرانی ناصر ابو شریف (نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران) به همراه تصاویری از این مراسم که در مشهد مقدس در روز دوازدهم رمضان المبارک برگزار شد می باشد.

 

نکاتی از سخنرانی جناب مولوی حبیب الرحمن مطهری (رئیس حوزه علمیه احناف خواف)

•حادثه تروریستی تهران برای ما یک هشدار است و به ما می‌گوید که ای مسلمانان سنی و شیعه! باید وحدت داشته باشید؛ یعنی همانگونه که پیامبر اکرم فرمودند: «مسلمانان همانند اعضای یک پیکر واحد هستند و وقتی عضوی به درد می آید، اعضای دیگر با  شب‌بیداری و تب، با آن هم‌دردی می‌کنند» شیعه و سنی نیز باید نسبت به یکدیگر چنین باشند.

•اگر مومنین و مسلمین به این آیات قرآن و احادث پیامبر اکرم توجه می‌کردند، چرا باید این افراطی‌گری ها رخ می‌داد؟

•کسانی که در عملیات های روز چهارشنبه در تهران شهید شدند همه برادران ما و اهل قرآن و قبله هستند.

•اسلام، دین سلامتی و اخوت است و به وجود آمدن گروه‌های تروریستی برای دور کردن شیعه و سنی و دامن زدن به این اتهام است که شیعه بگوید، سنی بر صراط مستقیم نیست و اهل‌سنت نیز بر صراط مستقیم بودن شیعیان را انکار کنند.

•اگر وحدت، اخوت وهمدلی بود، همه می‌توانیم در کنار هم زندگی کنیم. اما زمانی که خودمان یکدیگر را به کفر و شرک منسوب کردیم و رعایت خود را نکردیم، خداوند متعال نیز رعایت ما را نخواهد کرد.

•اگر مسلمانان گرد هم جمع شوند، اشتراکات زیادی را مشاهده می‌کنند و می‌فهمند که آنچه اهمیت دارد، دستورات قرآن، پیامبر اکرم، صحابه و خاندان آن بزرگوار است.

•دین اسلام به عنوان «دین وسط» معرفی شده است و لذا همه این خشونت‌هایی که آرامش زندگی انسان را برهم می‌زند، محکوم است.

 

نکاتی از سخنرانی ناصر ابو شریف (نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران)

•صهیونیست‌ها برای گرفتن قدرت از مسلمانان به فکر تجزیه کشورها هستند. لذا ما باید پروژه وحدت را به صورت حقیقی و عملی پیگیری کنیم، نه مثل کسانی که کنار هم می‌نشینند اما دلشان نسبت به هم بدبین است؛ «تحسبهم جمیعا و قلوبهم شتّی»

•شاه در ایران ادعای شیعه بودن داشت، اما بر اساس برنامه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها عمل می‌کرد؛ سران برخی کشورهای عربی نیز همین‌طور هستند.

•وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته بود: «ما و دولتهای عربی به جز قطر در یک کشتی هستیم» و این به وضوح نشان می‌دهد که اینها دولت‌های صهیونیستی هستند و نه دولتهای عربی یا سنی .

•اخیرا وزیر خارجه سعودی بر خلاف گذشته با صراحت گفته است که تنها دلیل فشار بر قطر حمایت این کشور از گروه حماس است. مگر حماس علیه چه کسی دشمنی داشته است؟ آیا حماس فعالیتی علیه آمریکا، اردن و یا کشوردیگری به جز رژیم صهیونیستی داشته است؟!

•هدف دشمنان اسلام اختلاف‌افکنی بین کشورهای اسلامی است و دیگر بحث دعوای شیعه و سنی مطرح نیست. مگر بین عربستان سعودی و قطر هم دعوای سنی و شیعه است؟! هدف دشمنان اسلام، کاهش توان و قدرت مسلمین است.

•دو جبهه بیشتر نداریم؛ جبهه‌ای که دستش در دست اسرائیل است و جبهه‌ای که در برابر اسرائیل است؛ هر کس در مسیر مقاومت حرکت کند و در برابر پروژه‌های آمریکایی و صهیونیستی حرکت کند، از بندگان خداست و قومیت و ملیت و مذهب و سایر تفاوتهای ظاهری افراد در این میان بی‌معناست.

•من به سهم خودم و به نمایندگی از جنبش جهاد اسلامی و ملت فلسطین، عملیات‌ تروریستی تهران را محکوم می‌کنم. این اتفاقات در جهت خدمت به صهیونیستها است و هر کس بخواهد ایران را هدف بگیرد، در واقع در خدمت پروژه صهیونیستی است؛ چرا که اسرائیل اعلام کرده دشمن شماره یک ایران است.

•داعش که این عملیات تروریستی را انجام می‌دهد، جزء خوارج و چه بسا بدتر از خوارج است. همه اقدامات داعش به نفع آمریکا و اسرائیل و به ضرر مسلمین بوده است. در هر جایی که داعش وارد شده، تلفاتی که از اهل سنت گرفته، بیشتر از شیعیان بوده و چیزی جز ویرانی از خود به جا نگذاشته‌اند.

•پذیرش مرزهای 1967 در بیانیه اخیر حماس، با نگاه خوش بینانه برای کاستن از فشارها بر این گروه انجام شده است. این میثاق بر اساس چارچوب اصولی فلسطین و آرمان آن صورت گرفته و حماس همچنان آماده است برای آزادی فلسطین با صهیونیستها به نبرد بپردازد.

 

 

 

 




نظرات کاربران