در حال بارگذاری ...

همان عالم یکی از علل این گردش رفتاری سنی هارا سخنان برخی از منبری های افراطی شیعه در لعن ونفرین برخی از صحابه ی پیامبر (ص) بر فراز منبر برمیشمرد! او تاکید می کرد که ما از لعن و سب جز قتل و غارت شیعیان نتیجه ی دیگری نگرفته ایم!

♦یکی از علمای بزرگ پاکستان که از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی خویی(ره) بوده، در سفری که بدان کشور داشتم برایم تعریف میکرد که حدود سی سال پیش اهل سنت پاکستان همه ساله در محرم وعاشورا برای امام حسین علیه السلام به عنوان نوه ی پیامبر مجلس عزاداری برپا میکردند ومفصل نذری میدادند تا جایی که خیلی از شیعیان در مراسم آنها شرکت کرده و از غذا و نذری های آنان استفاده می کردند اما متاسفانه در سال های اخیر تجمع شیعیان در مراسم عاشورای این کشور یکی از اهداف اصلی عملیات انتحاری وهابی ها شده است!

و اهل سنت پاکستان نیز در قبال این جنایات کمتر حساسیتی از خود نشان میدهند همان عالم یکی از علل این گردش رفتاری سنی هارا سخنان برخی از منبری های افراطی شیعه در لعن ونفرین برخی از صحابه ی پیامبر (ص) بر فراز منبر برمیشمرد! او تاکید می کرد که ما از لعن و سب جز قتل و غارت شیعیان نتیجه ی دیگری نگرفته ایم!

♦اینک اگر ما اندکی بیاندیشیم در خواهیم یافت که گویا امام صادق علیه السلام شرایط امروز جامعه ی مسلمانان را پیش بینی کرده بود که بر نماز خواندن با آنان، بر عیادت از مریض هایشان، و بر حضور در تشییع جنازه ی مردگانشان تاکیدفرموده است!

آری رئیس مذهب شیعه در حدیثی فرموده:«هر کس در صف اول نماز جماعت اهل سنت نماز بخواند مانند کسی است که در صف اول نماز جماعت پیامبر خدا (ص) نماز گذارده است».(وسایل الشیعه،ج3،ص381)

 

منبع: کتاب آنسوی خاطرات، ص279 / نوشته حسن بسطامی




نظرات کاربران