در حال بارگذاری ...

در آشنایی با جناب سید شناور که از اهل تسنن بود، دریافتیم ایشان کتابی درباره ی احساسات حضرت علی(ع) به زبان بنگالی نوشته است. وی پس از اهداء نسخه ای از این کتاب با شور و حراراتی شبیه به یک شیعه ی تمام عیار از عشق و علاقه اش به حضرت علی(ع) سخن می گفت

* حسن بسطامی

 

در جریان سفر به کشور بنگلادش از شهر بندری چیتاگونگ که در شرق کشور و مرز میانمار قرار دارد، بازدید کردیم. آقای امجد حسین امام جماعت حسینیه ی شیعیان این منطقه میزبان بود و پس از اتمام برنامه ها مارا از داخل شهر به بندر برد تا سوار کشتی شویم و گشتی در دریا بزنیم. آقای محمد جمال الدین از کارمندان بندر که تحصیلات حوزوی هم داشت ما را با جناب سید شناور حسین، رئیس تردد کشتی ها آشنا کرد و با استقبال گرم وی داخل کشتی بزرگ پنج هزار تنی شدیم و ضمن بازدید از اطاق فرمان، به دعوت ناخدا در عرشه ی کشتی نشسته و ناهار ماهی تازه میل نمودیم!

وی توضیح می داد که بخشی از این بندر بزرگ که بندر آهنین لقب گرفته است، آخرین ایستگاه کشتی های قراضه و اسقاطی دنیا برای اوراق کردن می باشد. در آنجا همه چیز از جنس آهن است؛ شرایط کار وحشتناک و برده وار است، دست مزدهای بخور و نمیر، سرما و تحقیر، همه دست بدست هم داده تا بدترین مکان را برای فروش نیروی ارزان کار انسان های فقیر و مظلوم، و پولدار شدن یک مشت سرمایه دار فراهم آورد!

تمام این مقدمات برای این است که بگویم در آشنایی با جناب سید شناور که از اهل تسنن بود، دریافتیم ایشان کتابی درباره ی احساسات حضرت علی علیه السلام به زبان بنگالی نوشته است. وی پس از اهداء نسخه ای از این کتاب با شور و حراراتی شبیه به یک شیعه ی تمام عیار از عشق و علاقه اش به حضرت علی علیه السلام سخن می گفت. و آن گاه عرشه ی کشتی محل مباحثه ی علمی ما به عنوان تعدادی از مسلمانان با مذاهب مختلف گردید، بدون آنکه احساس غریبی یا کدورت با یکدیگر داشته باشیم!

 

آنسوی خاطرات – 250 خاطره از سفر به 25 کشور جهان

 




نظرات کاربران