در حال بارگذاری ...

در حمله اخیر عربستان سعودی به مجلس ختمی در شهر صنعای یمن..140 انسان بی گناه جان خویش را از دست داده و صدها تن مجروح گشتند....بعد از این واقعه دلخراش سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان...عنوان راهپیمایی ها و دسته جات عزاداری در روز عاشورای امسال را همدردی، تایید(دفاع مردم یمن) وحمایت از مردم مظلوم یمن خواند

در حمله اخیر عربستان سعودی به مجلس ختمی در شهر صنعای یمن، که چندی پیش صورت گرفت، فاجعه ای اسف بار رخ داد و 140 انسان بی گناه جان خویش را از دست داده و صدها تن مجروح گشتند. ابعاد این جنایت بقدری هولناک بود که حتی حامیان عربستان سعودی نیز واکنش نشان دادند. بعد از این واقعه دلخراش سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی شب تاسوعای حسینی این جنایت عربستان را محکوم کرده و عنوان راهپیمایی ها و دسته جات عزاداری در روز عاشورای امسال را همدردی، تایید(دفاع مردم یمن) و حمایت از مردم مظلوم یمن خواند. ایشان در روز عاشورا نیز پس از حضور در جمع عزاداران حسینی، در میدان عاشوراء واقع در ضاحیه جنوبی بیروت به سخنرانی پرداخت. ایشان در ابتدای سخنرانی خود از حضور ملت لبنان در این روز بزرگ قدردانی کرد و این حضور را نشانه عشق و آمادگی آنها برای از جان گذشتگی دانست و در ادامه به خانواده شهدای انفجار روز عاشورا در کابل پایتخت افغانستان و شهدای انفجار بغداد تسلیت گفت و در ادامه درمورد یمن، فلسطین، عراق، بحرین و لبنان به ایراد سخن پرداخت که در ادامه سخنان ایشان درباره یمن را می خوانید:

 

 

«ما اعلام کردیم که تیتر اصلی راهپیمایی امروزمان این‌جا در حومه‌ی جنوبی بیروت و راهپیمایی‌های عاشورایی‌مان در مناطق صور، بعلبک، هرمل، بقاع غربی، بنت جبیل و دیگر مناطق اعلام هم‌دردی با ملت، فرماندهان، ارتش و گروه‌های مردمی مجاهد، مظلوم، پایدار، مستحکم و شجاع یمن است. امروز می‌خواهم به سخنان دیشبم مطالبی را اضافه کنم. اگر کسی پی‌گیر جنگ تحمیلی سعودی به ملت یمن باشد به نظرش می‌رسد این جنگ دیگر بر مبنای تحقق هدف‌های سیاسی صورت نمی‌گیرد بلکه به نبردی برای بروز کینه، خشم و انتقام نظام سعودی علیه یمن تبدیل شده است اگرنه این سطح و شکل از جنگ و کشتار و در هم کوبیدن انسان و غیر انسان و کودکان و بزرگ و کوچک و سالخوردگان و حمله به هر چیزی در یمن، برای هدف‌های سیاسی نیست. این جنگِ حقد و کینه‌ی وهابی سعودی است.

 

می‌خواهند با این جنگ از اراده‌ی یمنی‌ها انتقام بگیرند. سعودی همیشه یمن را یکی از توابع کشورش می‌دانست که ملت آن باید خاضع و تسلیم اراده‌ی سعودی باشند. ملت یمن شوریدند و اراده و مطالبه‌ی خود را برای کسب استقلال، تمامیت، آزادی، تصمیم‌گیری مستقل و یمن قدرتمند و عزتمند ابراز کردند؛ یمنی که وقتی نجد منطقه‌ای بیابانی بود، مهد علم و تمدن محسوب می‌شد. آل سعود می‌خواهد انتقام این را از ملت یمن بگیرد.

 

افق و زمینه‌ی این جنگ، این است. امروز یمن و آن سالن و همه‌ی شهرها، روستاها و حومه‌هایش همچون کربلا صحنه‌ی مصیبت، قربانیان و پیکرهای پاره‌پاره‌ی کودکان، زنان و مردان است. یک صحنه، صحنه‌ی غم، درد و اشک است ولی باز هم همچون کربلا صحنه‌ی حماسه، شجاعت، جنگ‌آوری، دلاوری، ایستادگی و استحکام در برابر ماشین کشتار سعودی آمریکایی و شیاطین دیگر است. یمن در برابر این جنگ کمر خم نکرد و زمین نخورد. بنده امروز و در این چند دقیقه به شما بگویم با شناختی که بنده از یمن و ملت آن دارم و با توجه به دوستی‌های مستقیم و اطلاعات میدانی وقتی از پیروزی صحبت می‌کنم حماسه‌سرایی و شعار نیست بلکه واقعیت است.

 

خوب گوش کنید. جهانی که به بعضی ماهواره‌های مشهور به دروغ‌گویی‌ گوش می‌دهد بشنود: در یمن صدها هزار رزمند‌ه‌ی شجاع، صبور و پایدار وجود دارند که کوه‌ها و بیابان‌ها آن‌ها را نمی‌ترساند. بیش از یک سال و نیم جنگیدند و تا امروز نیز. این‌ها با شجاعت، بصیرت، ایمان و دفاعشان از کرامت، ملت و نوامیسشان پیروزی آفریدند و خواهند آفرید و همچنان که امام خامنه‌ای(حفظه الله) گفتند: در این جنگ بینی آل سعود به خاک مالیده خواهد شد.(۱۳۹۴/۱/۲۰) رهبری این صحبت را در ابتدای جنگ مطرح کردند و بنده به شما می‌گویم امروز مرزهای سعودی، پایگاه‌ها، کوه‌ها و دشت‌ها و هر جا را که سربازان سعودی در حال جنگ هستند ببینید که بینی آل سعود را داخل سعودی به خاک مالیده‌اند.

 

ما از راه دور و از جایگاه مشترک ایمانی و تجربه‌ی مشابه به برادرانمان می‌گوییم به خداوند(عز و جل) ایمان داشته باشید، به الله(سبحانه و تعالی) توکل کنید، جمجمه‌هایتان را به خدا عاریت دهید و گام‌هایتان را به زمین بدوزید که خداوند شما را تنها نخواهد گذاشت، از یاری‌تان فروگذار نخواهد کرد و شما را بر این طاغوتیان وحشی پیروزی خواهد بخشید. در روز عاشورای حسین(علیه السلام) کاری از دست ما بر نمی‌آید جز این که با ملت یمن سخن بگوییم و هم‌دردی و تسلیت‌مان را بابت شهیدان ابراز کنیم و برای آن‌ها رحمت و علو درجات بخواهیم و برای شفای عاجل جانبازان دعا کنیم و دعا کنیم یمن مظلوم خوشبخت بار دیگر خوشبخت و عزیز باشد.»

 

 

 




نظرات کاربران