در حال بارگذاری ...

بیست و یکم شهریور سالروز شهادت ماموستا برهان عالی یکی از علمای بزرگ اهل سنت ایران است که به جرم پای بندی به اسلام ناب محمدی توسط تکفیری ها به شهادت رسید. شهادت این عالم مجاهد بار دیگر اثبات کرد که برای تکفیری ها تفاوتی میان شیعه و سنی نیست و آنچه آن ها را عذاب می دهد اسلام ناب محمدی است

بیست و یکم شهریور سالروز شهادت ماموستا برهان عالی یکی از علمای بزرگ اهل سنت ایران است که به جرم پای بندی به اسلام ناب محمدی توسط تکفیری ها به شهادت رسید. شهادت این عالم مجاهد بار دیگر اثبات کرد که برای تکفیری ها تفاوتی میان شیعه و سنی نیست و آنچه آن ها را عذاب می دهد اسلام ناب محمدی است.

 

متن زیر دست نوشته ای منتشر نشده از شهید ماموستا برهان عالی است که در آن به تفسیر آیه مودت پرداخته و به جایگاه والای اهل بیت «ع» در قرآن اشاره می کند.


 

« قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی » - الآیه 24 سوره مبارکه شورا جزء 25 – یعنی در برابر تبلیغ و رسالت خود چیزی از شما نمی خواهم بجز اینکه مرا بخاطر نزدیکی و فامیلی خودتان دوست بدارید، یا نزدیکی مرا دوست داشته باشی، یا امکان دارد استثنا منقطع باشد نه متصل، به این معنی [که] من نفع و سودی از شما نمی خواهم اما درخواست محبت از شما می کنم درباره نزدیکان و نسبت به آنان، و این محبت در اهل آن ثابت و متمکن باشد یا در حق قرابت و بخاطر آن چنانکه در حدیث آمده: «الحب فی الله  والبغض فی الله» - و روایت شده که وقتی این آیه نازل شد گفتند ای رسول خدا نزدیکان تو چه کسانی هستند؟ حضرت فرمودند: علی و فاطمه و فرزندان شان. و احتمال دارد هدف از قربی تقرب الی الله باشد. یعنی از شما چیزی نمی خواهم بجز اینکه خدا و پیامبرش را دوست داشته باشید به وسیله نزدیکی جستن نسبت به آنان از طریق طاعت و عمل صالح، و قرائت شده الّا مودّة فی القربی.

 

 




نظرات کاربران