در حال بارگذاری ...

وقتی صحبت از تروریسم و تروریست به میان می آید سریعا چهره ی گروهک های تکفیری در اذهان بسیاری از مردم مجسم می شود. و... همه و همه باعث شده از این گروهک ها به عنوان تروریست یاد شود. کمتر کسی به یاد وقایعی چون انفجار اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنگ ویتنام، اشغال پاناما، اشغال افغانستان، حمله به عراق و.... توسط سربازان آمریکایی می افتد.

در روز 8 شهریور که مصادف هست با شهادت شهیدان باهنر و رجایی و ملقب شده است به روز مبارزه با تروریسم، این سوال را مطرح می کنیم تروریست کیست؟

وقتی صحبت از تروریسم و تروریست به میان می آید سریعا چهره ی گروهک های تکفیری در اذهان بسیاری از مردم مجسم می شود. البته رسانه ها، مانند موتورهای جستجوی اینترنتی هم در این امر دخیل هستند و همه و همه باعث شده از این گروهک ها به عنوان تروریست یاد شود. کمتر کسی به یاد وقایعی چون انفجار اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنگ ویتنام، اشغال پاناما، اشغال افغانستان، حمله به عراق و.... توسط سربازان آمریکایی می افتد. درحالیکه گروهک های تکفیری به اصطلاح مسلمان هستند و بیشترین فعالیت هایشان تا کنون بر علیه مسلمانان بوده است! آری مسلمان بر علیه مسلمان.

مسلمانانی که بازیچه مستکبرین غربی شده اند. کسانی که در نصوص و متون دینی شان، خلیفه الله ، اشرف مخلوقات و دارای مقامی هستند که ملایک بر آنها سجده کرده اند. و از سویی اجتماعی زندگی می کنند چون خداوند جوامع انسانی را بنا نهاده " جعلناکم شعوبا و قبائل" و میان آن ها الفت ایجاد کرده "فالف بین قلوبکم" و وظیفه داده که باید در جامعه با اخلاص عمل کرده و برای رضای آفریدگار خود با دیگر افراد جامعه همکاری کنند "تعاونوا علی البر و التقوی". علاوه بر اینها برادر باشند " انما المومنون اخوه". با یکدیگر مهربان و رحیم باشند" رحماء بینهم" و....تا بنیان جامعه حفظ شود. براستی این فرامین در میان کشورهای اسلامی حکفرماست؟ مسلمانان سوای از تکفیری ها، یکدیگر را تکریم می کنند؟ اتحادیه ای با عنوان اتحادیه کشورهای اسلامی داریم؟

در مقابل نظریه پرداز غربی انسان را گرگ انسان و فردی منفعت طلب و خودخواه معرفی می نماید و سنگ بنای جامعه را نیز نیاز و ناتوانی انسان قرار می دهد که او یعنی انسان از روی ناچاری و رفع نیاز باید اجتماعی زندگی کند و هدفش نیز رسیدن به منفعت و سود شخصی ست. حال ببینید چه بر سر ما آوردند یا خودمان آوردیم که برای کشتن برادر مسلمان خود باید از چنین افرادی کمک بخواهیم.

یعنی بطوری ناخواسته البته در خوش بینانه ترین حالت، فریب ادعاهای دروغین مستکبران عالم را خوردیم و کار را به جایی رساندیم که مستکبری چون آمریکا که هر روز بر لیست جنایت هایش اضافه می شود به راحتی به نام مبارزه با تروریسم به کشورهای برادران دینی مان لشگر کشی می کند و با حیله و نیرنگ خون انسان های بیگناه را می ریزد. آری تروریست واقعی به کناری نشسته است و خوبان عالم را بازیچه دست خود کرده است. مقام معظم رهبری چه زیبا و به حق، به دولتمردان آمریکایی گفتند:" تروریست شما هستید، اقدامات تروریستی، کار شما است، ما با تروریسم مخالف هستیم". آیا وقت آن نشده که بیدار شویم و آن اجتماعی را رقم بزنیم که خداوند در فطرت ما قرار داده و برای حفظ آن نه تنها راهکار که فرامینی را وضع فرموده است؟ و در کنار یکدیگر با تروریسم و تروریست واقعی عالم به مبارزه برخواسته و اشداء علی الکفار شویم.

 




نظرات کاربران