در حال بارگذاری ...

بلاد ما در قرون گذشته که مورد تسلط غرب بوده تحت عناوین و اختلافاتی که ایجاد کردند مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین چاره ای نیست، مسائلی که باعث می شود غرب بتواند ما را مورد سوء استفاده قرار دهد را بشناسیم

 

طه جابر العلوانی

منطقه عربی در نظر غربی ها از موقعیت استراتژیکِ ویژه ای برخودار است

♦ این منطقه عربی در نظر غربی ها از موقعیت استراتژیکِ  ویژه ای برخودار است لذا چاره ای ندارند تا مسائلی اختلاف انگیز به وجود بیاورند و بر آنها مسائل دیگری را مترتب سازند و آنچه را دوست دارند، مخفی کنند یا ظاهر سازند تا استفاده ای که لازم دارند بدست آورند و در این مسیر گاهی نفع می برند و گاهی متحمل ضرر می شوند.

بنابراین برای اینکه بتوانند استفاده مورد نظر خود را ببرند، دنبال فردی یا گروهی هستند تا با دادن پول های زیاد و گاه کم، بتوانند مسائلی اختلاف انگیز را به صورت منظم ایجاد کنند برای اینکه ملت مورد نظر نتوانند در مقابل آن مقاومت کنند، بلکه همه مردم درگیر آن اختلاف شوند و این ها بتوانند در فرصت مناسب استفاده مورد نظر خود را بدون کمترین خسارت  داشته باشند.

بلاد ما در قرون گذشته که مورد تسلط غرب بوده تحت عناوین و اختلافاتی که ایجاد کردند مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین چاره ای نیست، مسائلی که باعث میشود غرب بتواند ما را مورد سوء استفاده قرار دهد را بشناسیم و بدانیم که اگر ما قابلیت مورد استعمار قرارگرفتن را نداشته باشیم، راهی برای سوء استفاده آنها نیست.

لذا نیاز داریم دوباره این سوال را مطرح کنیم که چه کسی استفاده می برد؟

♦ باید تمام احتمالات را مورد بررسی قرار دهیم و به قرائن و دلایل نگاهی بیندازیم و دقت کنیم تا در نهایت افرادی که از ما سوء استفاده می کنند، منحصر در دو یا سه یا چهار مورد شوند. آنگاه بگوییم این مورد دارد از ما سوء استفاده می کند و او دشمن ماست. بنابر این زمانی که این سوال را از خود میپرسیم :"چه کسی استفاده می برد؟" باید چهار سوال دیگر هم از خود بپرسیم که :"چه چیزی انجام میدهند؟ و چه میخواهند؟ و چرا این کار را میکنند؟ و چگونه آنرا بین ما اجرا میکنند؟"

و بحث ما الان درباره عراق است.در اوائل قرن گذشته و حتی در زمان حاضر باید پرسید:"چه چیزی هایی در عراق و با عراقی ها انجام داده اند؟ چه کسانی این کارها را کرده اند؟،چرا؟ و چگونه ؟باید گفت :" الان می توانیم بدانیم چه کسی استفاده برده است؟ و آیا خودش تنها بوده یا دست نشانده ی کسی بوده است ؟و چرا این کار را کرده است ؟" و حتی میتوان با نگاه به گفته ها، آثار، تاریخ و علامت هایش او را شناخت. 

و این سوال و مسئله در مورد دیگر کشورهایی که مورد سوء استفاده غرب قرار گرفته اند مطرح است. به عنوان مثال اینکه در سوریه چه کسی از این اتفاقات استفاده می برد؟ و یا اینکه حضور داعش برای چه کسی فایده دارد ؟ و....بنابراین می بینیم اگر یک شیعه از خود بپرسد که اگر برادر سنی من کشته شد یا خانه اش آتش گرفت چه کسی فایده می برد؟ و همین سوال را یک فرد سنی از خود بپرسد که واقعا چه کسی برادر شیعه من را کشت و خانه اش را آتش کشید؟ وهمچنین دیگر سوالهای که مطرح کردیم تا این که هویت فردی که از او سوء استفاده کرده است را بشناسد و اینکه چه استفاده ای از او شده است؟ و به چه منظوری؟ آنوقت برادر خود را در آغوش میگیرد. چون می فهمد که او بوده است که مشکل او را درک کرده است و می فهمد که به خاطرسوء استفاده ی دشمن چه اشتباهی مرتکب شده است و از دشمن واقعی غافل شده و چه فرصت گرانبهایی را برای سوء استفاده به او داده است.

راحت ترین کار، کشتن فرزندانشان است

♦ همانا میدانیم دشمن سوء استفاده گر از جان خود می ترسد و از ریخته شدن خونش ابا دارد. ولی در مقابل، قصد تسلط بر ملتی مانند عراق یا سوریه را دارد که راحت ترین کار، کشتن فرزندانشان است. لذا خود را مجهز کرده است به وسایلی مثل هواپیمای بدون سرنشین تا اینکه بتواند هر کسی را درهر زمانی که خواست بکشد و این خسارت مادی است که می بیند. ولی در مقابل بهره مند میشود از منافعی که قابل شمارش نیست. 

لذا لازم میدانم دوباره این سوال ها را از خودمان بپرسیم: "حال که فهمیدیم چه کسی از این اختلاف سود میبرد. بنابراین سزاوا نیست بهترین و گرانبهاترین اوقات خود را صرف این اتفاقات گمراه کننده کنیم که هیچ فایده ای برایمان ندارد."باید بدانیم کسی که امروزه دارد از این اختلاف سود می برد مانند همان است که درغزوه بدر فایده برد.

خداوند در قرآن سوره انفال آیه 48 میفرماید: ﴿ وَإِذْ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لاَ غَالِبَ لَکُمُ الْیَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَإِنِّی جَارٌ لَّکُمْ فَلَمَّا تَرَاءتِ الْفِئَتَانِ نَکَصَ عَلَى عَقِبَیْهِ وَقَالَ إِنِّی بَرِیءٌ مِّنکُمْ إِنِّی أَرَى مَا لاَ تَرَوْنَ إِنِّیَ أَخَافُ اللّهَ وَاللّهُ شَدِیدُ الْعِقَابِ ﴾می فرماید: "و زمانی که شیطان اعمال مشرکان را برایشان آراست و گفت امروز هیچ کس برشما مسلط نمی شود و من خود حمایتگر شما هستم. ولی زمانی که آن دو گروه باهم روبرو شدند به عقب بازگشت و گفت من از شما بری هستم. همانا من چیزی میبینم که شما نمیبینید. من از عذاب خدا میترسم. چرا که خدا سخت عذاب کننده است."

ادعای صداقت و اخلاص می کند در حالی که نه صادق است و نه مخلص

♦ باید بدانیم که فرد سوء استفاده گر با ظواهری مختلف خود را نشان می دهد و ادعای صداقت و اخلاص می کند در حالی که نه صادق است و نه مخلص، و تمام هدف او این است که بعضی را به جنگ ودرگیری با گروه دیگری بکشاند و سپس از دست همه راحت شود و از این واقعه به سود خود برسد.

بدانیم همانا نزد ما شیاطینی از انس و جن هستند که اقوال و سخنان دروغی را مطرح می کنند و کسانی که به دنبال اینها می روند بدون اینکه این سوال ها را از خود بپرسند و بفهمند که چه کس سود میکند؟ و حقیقت چیست؟ و چرا این کارها را می کنند؟، این ها کسانی هستند که خود را به کشتن میدهند و خون خود را به هدر داده اند، وشیاطین انس و جن از اینها سود برده اند.

همانطور که خداوند متعال در قران کریم سوره ابراهیم آیه 22 میفرماید: ﴿ وَقَالَ الشَّیْطَانُ لَمَّا قُضِیَ الأَمْرُ إِنَّ اللّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدتُّکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ ﴾ …می فرماید: "شیطان به گنکاران میگوید خدا به شما وعده داد و به آن وفا کرد و من هم به شما وعده دادم ولی از آن سرپیچی کردم و من هیچ تسلطی بر شما نداشتم.

 

الحمد الله رب العالمین.




نظرات کاربران