در حال بارگذاری ...

حقایق سالهای پس از حادثه یازده سپتامبر و لشکرکشی آمریکا به عراق حاوی ناگفته ها و ناشنیده هایی است که دل وذهن هرانسانی را مشغول به خود می دارد. ارتشی که با ادعای کشف سلاحهای کشتار جمعی و ایجاد دموکراسی وارد عراق می شود زیر پوشش چتر رسانه ای دست به قتل و غارت و کشتار می زند تا در پرونده خود فصلی دیگر از دروغ و تزویر و جنایت را ثبت کند .

*صالح پوریزدان پرست
 
نتایج نظامی  

نشریه پزشکی لانست انگلیسی می نویسد: «تنها در سه سال اول حمله آمریکا به عراق 600000 عراقی در این کشور کشته شده اند.»خبرگزاری فرانسه نیز دو سال پیش تعداد کشته شدگان غیر نظامی طی حمله به عراق را دست کم 655000 نفر اعلام کرد.که البته این آمار تاپایان اشغال عراق یک میلیون و حتی دومیلیون هم گفته شده است. 

ماهنامه «لوموند دیپلماتیک» چاپ فرانسه در شماره مارس 2008 خود نتیجه تحقیقات یک مؤسسه بریتانیایی بنامbusiness opinion research را منتشر ساخت که در آن آمارهای مربوط به آخرین نتایج اشغالگری در عراق را تشریح کرده است. در این ماهنامه آمده است: «انحطاط وضع امنیتی عراق با وخامت وضع زندگی روزانه همراه است. 70 درصد عراقی ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. بیمارستانها از حداقل لوازم مورد نیاز محرومند و پزشکان بسیاری مهاجرت کرده اند.» 
تعداد پناهندگان و مهاجران از این کشور به 4میلیون نفر می رسد که در سه دهه گذشته بزرگترین فاجعه منطقه ای به شمار میرود. روز نامه انگلیسی «اینپندنت» نیز با ارائه آمار نشان میدهد که 39 درصد کسانی که در بمباران های هوایی به وسیله پیشرفته ترین سلاحهای نظامی در مناطق مسکونی عراق کشته شده اند کودک و 46 درصد آنها زن بوده اند. 
 
به گزارش روز نامه بوستون گلوب، تلویزیون ایتالیا برنامه ای مستند از استفاده سربازان آمریکایی از «گاز فسفر سفید» طی عملیاتی با نام phantom fury در منطقه فلوجه را نشان داده است. استفاده از این گاز سفید که در جنگ 22 روزهعلیه غزه توسط اسرائیل نیز صورت گرفت باعث آتش گرفتن بدن پس از گسترش شدید بر روی پوست میشود به نحوی که نه قابل شستن است و نه امکان جدا کردن آن از پوست وجود دارد. تصویر بسیاری از مردم فلوجه که بر اثر این جنایت جزغاله شده اند در این برنامه نمایش داده شده است. 

دکتر خالد الشیخی از وزارت بهداشت عراق نیز طی یک کنفرانس خبری در بغداد اعلام کرد نیروهای آمریکایی در تاریخ 1/3/2005 از گازهای شیمیایی خردل علیه مردم عراق استفاده کرده اند. وی به مواردی از استفاده از سلاحهای میکروبی علیه غیر نظامیان در عراق نیز اشاره کرده است. 
خبرگزاری روسی «ریانووستی» اعلام کرد:«نیروی های آمریکا از بمب های 500 پوندی 54LJDAM_GBU در عراق استفاده کرده اند. نابود کردن اهداف مورد نظر آمریکا در استان دیاله عراق توسط جنگنده های اف 16 مستقر در پایگاه بغداد انجام شده است. این بمبها با استفاده از اشعه لیزر عمل می کند.» 
تجهیزات نظامی حاوی اورانیوم رقیق شده به وفور در عراق مورد استفاده گرفته است. «کریستین شرر» پژوهشگر انستیتو صلح هیروشیما در مقاله ای که در 13 آوریل 2003 منتشر نموده نوشته است:«بر اساس بر آورد کمیته برسی اثرات تشعشعات اتمی سازمان ملل، استفاده از 800-700 تن اورانیوم رقیق شده در بمباران های عراق سبب مرگ حدود نیم میلیون عراقی است. این بمبارانها در مناطق پر جمعیت از جمله قلب بغداد موصل و تکریت و سایر شهرها انجام شده است.» دکتر «هسما آل اسما» متخصص زنان بیمارستان «مانون» بغداد می گوید: «من شاهد به دنیا آمدن کودکان ناقص الخلقه هستم که روز به روز هم در حال افزایش است.در حال حاضر ما روزانه شاهد 2 یا 3 مورد تولد بدین شکل هستیم. «نرمین عثمان» وزیر محیط زیست عراق در نشست وزرای کشورهای عضو اتحادیه عرب گفت :«به دلیل آلودگی زیست محیطی ناشی از بمباران های عراق با تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده این کشور هم اکنون ( 2003 ) با 140 هزار مورد سرطان مواجه شده که سالانه هفت تا هشت هزار مورد به آن اضافه می شود.» 

نام «زندان ابوغریب» اولین بار در سال 2004 با انتشار تصاویری در برنامه شصت دقیقه شبکه تلویزیونی CBS و مقاله ای در مجله آمریکایی «نیویورکر» به قلم «سیمور هرش» درمورد شکنجه و آزار زندانیان عراقی توسط نظامیان آمریکایی در این زندان مورد توجه بین المللی قرار گرفت. شکنجه زندانیان عراقی طبق اسناد، بر اساس امضای «ژنرال سانچز» ( فرمانده کل نیروهای آمریکایی مستقر در عراق ) صورت گرفته که در این مجوز روشهای مختلف شکنجه جسمی و روحی مجاز شمرده شده بود.همچنین طبق شواهد و اسناد سربازان آمریکایی و شرکتهای حرفه ای شکنجه گر زندانیان را با شکنجه های روحی از جمله عریان کردن و هتک حرمت و اجبار به اعمال منافی عفت با همدیگر مجبور میکردند. تصاویر منتشره از زندان ابوغریب اگر چه بسیار زننده و و حشت آفرین بوده و وجدانهای بسیاری را در سرتاسر جهان به درد آورد و فصلی دیگر از جنایات آمریکا را نشان داد،اما بنا بر سیاست حرفه ای سایتهای جستجو چون «گوگل» اکنون با جستجوی کلمه ابوغریب تنها به تعداد معدودی تصویر در این زمینه دسترسی پیدا خواهید کرد.
 اگر چه هیچ آمار دقیقی از تعداد و مکان زندان های آمریکا در دست نیست اما «موفق الربیبعی» مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد : «حداقل تعداد 45000 نفر از غیر نظامیان عراقی در بازداشت نظامیان آمریکایی قرار داشته اند که با تلاش های مقامات دولتی عراق 15 هزار نفر از آنان آزاد شده و 30 هزار نفر همچنان در زندانها مانده اند.» در یک گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه رویترز چند ژنرال ارتش آمریکا فاش ساختند بیش از 180 شرکت امنیتی در عراق حضور داشته اند که عملیاتهای غیر رسمی ارتش امریکا را انجام میداده اند. همچنین این شرکتها در مسلح کردن گروههای تروریستی عراق نقش داشته اند.«جرمی اسکاهیل» در کتاب «بلک واتر قوی ترین ارتش مزدور جهان» از قرار دادهای ارتش آمریکا برای استخدام یکصد هزار مزدور گانگستر خیابانی برای انجام مدموریتهای غیر رسمی دولت أمریکا در کشورهای دیگر از جمله عراق پرده بر میدارد. پروژه ای که اعضای آن بدون هیچ محدودیت قانونی حق دارند برای انجام مأموریتهای خود آدم بکشند و هیچ دادگاهی حق مجازات و محاکمه آنها را ندارد. نویسنده در این کتاب اسناد و مدارک سازماندهی این ارتش غیر قانونی به دست «دونالد رامسفلد» را پیش از حادثه یازده سپتامبر ارائه می کند. در این کتاب حکم «پل برمر» در ژوئن 2004 ، مبنی بر عدم پیگیری قانونی سربازان بلک واتر منتشر و دخالت آنان در قتل عامهای انجام شده در روستاهای عراق به اثبات رسیده است.
نتایج اجتماعی 
هتک حرمت نوامیس مسلمین 
«صباح البغدادی» در مقاله ای که در سایت الجزیره منتشر شد در خصوص گسترش فساد جنسی در مناطقی که تحت اشراف سیاسی آمریکا قرار میگیرند می نویسد: «تاریخ ارتش آمریکا نشانگر گسترش فساد جنسی و تسلط نظامی در مناطق مورد هجوم آمریکا بوده است. به عنوان مثال در جریان حمله به ویتنام ارتش آمریکا اقدام به راه اندازی گسترده خانه های فساد و پخش مواد مخدر در این کشور کرد. هدف آمریکا از این کار، سرگرم کردن مردم ویتنام و استفاده سربازان خود از این مراکز فساد بود.» نتیجه این مراکز صدها هزار کودک نامشروع و گسترش بیماری های جنسی گوناگون بود که آن زمان ویتنامیها نتوانستند آنرا کنترل کنند وتا کنون نیز تأثیرات این اقدام های ارتش امریکا در ویتنام باقی است. 
 سیاست آمریکایی ها در عراق پیشرفته تر از مدل ویتنامی آن بود. 
در نسخه عراقی ابتدا کرامت مردم عراق را با اعمال وحشیانه در زندان ابوغریب ونظایر آن به ذلت کشاندند و در ایستهای بازرسی به بازرسی بدنی زنان بصورت عمدی وخجالت آور روی آوردند تا کرامت زنان را پیش چشم خانواده هایشان از بین ببرند. گاه نیز پیش چشم همسران اقدام به هتک حرمت، تجاوز وقتل زنان عراقی میکردند و در صورت مقاومت مرد از کشتن وی ابائی نداشتند. بسیار اتفاق افتاده هنگامی که سربازان آمریکایی به خانه ای حمله میکردند زنان عراقی را برهنه کرده واز انها فیلم و تصویر میگرفتند و سپس در برابر مبالغ هنگفتی می فروختند. هنوز که هنوز است سایتهای پورنو تصاویر متعددی از تجاوز به زنان عراقی را در بر دارد. 
پنتاگون در گزارشی اعلام کرد:«تجاوز جنسی سربازان آمریکایی به مردم عراق 8 در صد افزایش داشته است.» این گزارش حاکی از آن است که اعلام موارد تجاوز در ارتش آمریکا اختیاری بوده و هیچ مجازاتی در پی ندارد.در این گزارش آمده است:« موراد تجاوز در عراق 7 برابر این میزان در افغانستان است.» 
تجارت نوامیس مسلمین 
انتشار نمونه هایی از فعالیت شرکت آمریکایی دین کورب در عراق، بیانگر شیوه های پیشرفته سازماندهی تجارت سکس در عراق تحت اشغال است.این شرکت که طرف قرارداد با پنتاگون و مسئول اداره زندانها وپرورش کادر امنیتی ودادگاههای عراق است. فعالیتهای این نوع شرکتها باعث شد که ربوده شدن دختران وزنان عراقی پس ازاشغال به یکی از مشکلات جدی خانواده های عراقی تبدیل شود . سازمان آزادی زن عراقی مشخصات بیش از 2000 نفر از دختران و زنان عراقی ربوده شده را ثبت و ضبط کرده است ، این در حالی است که سازمان غیر دولتی زنان در عراق تعداد دختران ربوده شده را حداقل 4000 نفر اعلام کرد. یکی از فعالان تجارت زنان در عراق در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط در لندن می گوید : این تجارت در مرزهای عراق جریان دارد و قربانیان ان از فارغ التحصیلان دانشگاهها تا سایر اقشار دختران عراقی را شامل می شود .باندهای تجارت زنان دختران باکره را با قیمت 10000دلار و دیگران را با قیمتهای پایین تر بفروش میرسانند . 
ترور شخصیت های مؤثر و کوچاندن آن ها از عراق 
روزنامه البینة الجدیدة با انتشار بخش هایی از گزارش وزرت خارجۀ آمریکا نوشت: "سازمان جاسوسی اسرائیل موساد، با همکاری وزارت دفاع آمریکا پنتاگون، برنامه حذف دانشمندان و اساتید دانشگاه های عراق را که از همکاری با اشغالگران سرباز می زنند، دنبال می کند و تا کنون 350 دانشمند هسته ای و بیش از 200 استاد دانشگاه را به قتل رسانده است. 
این گزارش حاکی است: « با وجود اینکه برخی دانشمندان مجبور به فعالیت در مراکز پژوهشی رسمی آمریکا شده اند، اما بیشتر این دانشمندان همکاری با آمریکا را در زمینه برخی تجربه ها رد کرده و شمار زیادی از آنان از آمریکا به دیگر کشورها فرار کرده اند. اما دانشمندانی که تصمیم به ماندن در خاک عراق را گرفته اند تا کنون چندین مرتبه تحت بازجویی و تحقیقات طولانی قرار گرفته بودند به گونه ای که حتی شکنجه نیز شده اند. بر اساس این گزارش، گروهی 900 نفره از عناصر موساد، در قالب شرکت (الرافدین) و دیگر عناوین دروغین وارد عراق شده و با حمایت آمریکایی ها سعی دارند عملیات جذب یا ترور را در مورد فهرستی یک هزار نفری از شخصیت های برجسته علمی عراق را به انجام برسانند. یکی از دلایل وقوع برخی انفجارها در برخی شهرهای عراق هدف قرار دادن اعضای لیست مورد اشاره است. پنتاگون در پایان رضایت خود را از همکاری با موساد اعلام کرده و نقش اطلاعاتی - عملیاتی آمریکا در شناساندن شکار، به دام انداختن و تخلیه اطلاعاتی دانشمندان عراقی را بسیار مناسب ارزیابی کرده است. 
خبرگزاری رویترز نیز در ژانویه سال 2006گزارش داد که ساختمان جامعه اساتید دانشگاه های بغداد که در جوار مسجد ام القراء فعالیت می کرد، از سوی نیروهای آمریکایی با خاک یکسان شد؛ چراکه این جامعۀ سنی مذهب، خواهان خروج آمریکایی ها از عراق شده بود. 
ایجاد تفرقه مذهبی و طایفه ای در بین مردم عراق 
« حسن جوما اعواد » دبیر کل اتحادیه شرکت نفت جنوب عراق، در مقاله ای در روزنامه گاردین می نویسد : «نیروهای اشغالگر، سنجیده و حساب شده اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی را دامن می زنند. ما قبلاً چنین جدایی ای میان شیعه و سنی در جامعه مان نداشتیم. سنی و شیعه فرق نمی کرد. خانواده های ما در میان یکدیگر ازدواج صورت می دادند. ما با یکدیگر زندگی می کردیم، با یکدیگر کار می کردیم. » 
«کان هالینان» تحلیل گر « فارین پالیسی این فوکوس » در گزارشی تحلیلی با ذکر نمونه هایی از تفرقه افکنی مذهبی می نویسد : « اگر دولت بوش در تلاش جاری خود برای ایجاد تفرقه در میان فرقه های اسلامی موفق شود، و میان سنی و شیعه اختلاف اندازد، بار دیگر می تواند سلطه خود را در خاورمیانه با استفاده از تاکتیک کهنه استعمار، یعنی تفرقه بینداز و حکومت کن ادامه دهد. این همان سیاستی است که «جیمز اول» پادشاه انگلیس بر اساس آن تقسیم ملت ها بر اساس مذهب را دنبال کرد و سنگ بنای چهار قرن سیاست خارجی بریتانیانیا را تشکیل داد.
 




نظرات کاربران