در حال بارگذاری ...

ارزش کتاب به این است که اگر اثبات شود انقلاب اسلامی در ایران، آثار و نتایج مثبتی داشته و دخلش به خرجش ارزیده است سرعت و شدت تاثیرگذاری انقلاب در سایر بلاد اسلامی افزون می شود .

سوال: دشمن، بازتاب های انقلاب اسلامی را چگونه مدیریت می کند؟
جواب: مخالفان اثربخشی انقلاب اسلامی، از راه هایی مانند تحریم اقتصادی،تشدید اختلافات داخلی، ایجاد بحران و آشوب های قومی، ایجادترور،خشونت و جنگ تحمیلی تلاش می کنند تا هزینه انقلاب را به شدت بالا برده و از نتایج آن بکاهند. این کارها هم می تواند اثرگذاری بیرونی انقلاب را کاهش دهد وتمایل و اشتیاق مسلمانان را برای اثرپذیری و الگوبرداری بکاهد وهم نسل های بعدی انقلاب را برای ادامه دادن راه پدران خود منصرف یا سست کند و در مجموع "انقلاب بر اساس اسلام" را پدیده ای پرهزینه،کم بازده،غیرعقلانی وغیر اقتصادی جلوه می دهد.
این کتاب از جهت طرح موضوع، مقدمه و جمع بندی به قدری غنی است که اگر به صورت مستقل چاپ گردد منبعی مفید و پرمحتوا برای مطالعه می باشد. اما 7 فصل کتاب به این ترتیب است که از کشورهای عربی آسیا مثل عربستان، بحرین و سوریه شروع می شود و بعد از رسیدن به کشورهای عربی آفریقا مثل تونس، سودان و مصر وارد کشورهای آسیای مرکزی می گردد. سپس بعد از گردشی در ترکیه و بررسی فرصت ها و تهدیدهای ترکیه برای ایران، وارد شبه قاره و کشورهای جنوب شرقی آسیا مثل مالزی و اندونزی می شود. نویسنده محترم در بخش مالزی و اندونزی به این بحث می پردازد که چرا مدل انقلابی ایران در این دو کشور قابل پذیرش نبود و چه چیزهایی باعث کاهش درخشندگی ایران به عنوان یک مدل شد؟ بعد از آن که نور امام و انقلاب به قدری درخشش نمود که عده ای فکر می کردند امام خمینی سومین شخص مشهور پس از رئیس جمهور کنونی وقبلی در اندونزی می باشد. 
 




نظرات کاربران